ROAS
(Revenue from Advertising / Advertising Costs x 100)
604% (previously 165%)
Zakupy
193 (wcześniej 182)
CPA
(Koszt na konwersję – zakupy)
7,51 (wcześniej 23,65)
CR
(Wskaźnik konwersji)
6,8 (wcześniej 3,37%)
Klient

Postawione przez klienta zadanie

Na środku grudnia 2022 roku klient skontaktował się z nami z problemem niskiej rentowności reklamy kontekstowej dla sklepu internetowego. Główne cele, które stawiane były przed nami, to zwiększenie wskaźnika ROAS (w kontekście reklamy) i obniżenie kosztu celu na stronie (zakupy), zachowując obecną liczbę zakupów ze strony internetowej.

Rozwiązanie

Co zrobiliśmy

Przeprowadziliśmy audyt kampanii reklamowych.

Zaprojektowaliśmy nową strukturę kampanii reklamowych.

Wprowadziliśmy poprawki na poziomie kampanii reklamowych w celu precyzyjniejszego określenia grup docelowych.

Zastosowane zostały strategie zarządzania portfelem stawek.

Pod wrażeniem wyników? Nasz menedżer znajdzie optymalne rozwiązanie dla Twojego biznesu.
Image
1
Krok pierwszy

Analiza projektu

Na tym etapie przeprowadzono dogłębną analizę ustawień konta reklamowego, zidentyfikowano obszary do optymalizacji. Dodatkowo: zbadano publiczność docelową w Google Analytics, przygotowano niestandardowe grupy odbiorców, przeprowadzono analizę konkurencji (ogłoszenia, unikalne oferty handlowe), przeprowadzono analizę strony pod kątem poprawy wskaźników konwersji oraz zweryfikowano feed produktów w Google Merchant Center (używanego do kampanii handlowych w Google Ads). W rezultacie opracowano strategię optymalizacji kampanii Google Ads.

Image
2
Krok drugi

Wdrożenie strategii

Utworzono nowe kampanie, zatrzymano nieskuteczne warunki wyświetlania (audytorie i słowa kluczowe). Wdrożono strategię zarządzania portfelem stawek z powiązaną ceną konwersji, co pozwoliło na szybsze nauczenie algorytmów Google Ads. Ponadto, zmieniono treści reklam, aby odróżnić je od konkurencji i zwiększyć atrakcyjność reklam klienta.

Cechy pracy nad projektem

Głównym wyzwaniem było nie tylko zwiększenie rentowności kampanii reklamowych Google Ads, ale także zachowanie obecnej liczby zamówień. W projekcie zastosowano również optymalizację feedu produktowego, aby zapewnić wyświetlanie reklam produktów najbardziej odpowiedniej grupie docelowej.

Image
3
Krok trzeci

Achieving Target Metrics

After the strategy had learned and we began to receive conversions at a stable cost, we implemented a new bid strategy based on the target profitability in advertising. Since this metric is the closest to the business metrics, the main efforts were focused on its optimization. As the account accumulated enough data, we gradually increased the target ROAS and reached 600%.

Image
4
Step Four

Optimization and Next Steps

As we approach the maximum efficiency of the current campaigns, the next iterations of optimization are planned to include the launch of new tools and the tracking of current performance, with the timely implementation of necessary improvements.

Contextual Advertising Results:

ROAS
(Revenue from Advertising / Advertising Costs x 100)
604% (was 165%)
Purchases
193 (was 182)
CPA
(Cost per Acquisition – Purchases)
7.51 (was 23.65)
CR
(Conversion Rate)
6.8 (was 3.37%)
Impressed by the results? Our manager will find the optimal solution for your business.
×