Title Image

Zwiększenie liczby pobrań z organicznych kanałów

Ilość pobrań wpływa na rotację aplikacji w sklepach aplikacji, przy czym uwzględniany jest okres czasu.
O korzyściach

Dlaczego ważne jest pracować nad trafianiem na szczyt?

Kiedy aplikacja jest dobrze widoczna w sklepie, przyciąga więcej użytkowników do projektu. Im wyżej jest pozycjonowana aplikacja mobilna, tym częściej jest przeglądana i pobierana. W takim przypadku instalacje nazywane są organicznymi, czyli użytkownik instaluje produkt z własnej inicjatywy. Ponadto, publiczność organiczna wykazuje maksymalną lojalność wobec projektu i jest gotowa płacić za dodatkowe usługi.

O usłudze

Dzięki czemu rosną pozycje projektu?

Rotacja w App Store zależy od liczby pobrań w określonym przedziale czasowym. Częste instalacje produktu po wyszukiwaniu wskazują na jego relewantność. Oznacza to, że sklep będzie wyświetlać projekt na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania i w rankingach. W Google Play uwzględniane są nie tylko pobierania, ale także czynniki behawioralne. Głównym czynnikiem jest powrót do aplikacji.

Jeśli nie jesteś gotowy wydawać dużo pieniędzy na promocję tylko za pomocą reklamy, proponujemy skorzystanie z instalacji motywacyjnych. To narzędzie efektywnie działa nie tylko z nowymi produktami, ale także z tymi, które są już długo na rynku, ale wymagają organicznego wzrostu i przypomnienia o sobie.

Co oznacza kupowanie instalacji?

Nakręcanie opiera się na motywacji, co oznacza, że rzeczywiste osoby za określoną opłatą pobierają produkt. Metoda ta uważana jest za bezpieczną i wystarczająco skuteczną, aby osiągnąć pierwsze pozycje w projektach, które nie są jeszcze tak popularne do masowego pobierania.

Kupowanie instalacji nadaje się zarówno do systemu iOS, jak i Android. Narzędzie to stosują nawet twórcy popularnych aplikacji. Z czasem projekt zdobywa stabilny wzrost liczby użytkowników. Jednak aby znaleźć się na czołowych pozycjach, wymagane są instalacje motywacyjne.

Główną zaletą motywacji jest brak blokady ze strony sklepów. Sklepy widzą naturalny ruch, wzrost rzeczywistych użytkowników. Wszystko to można śledzić za pomocą narzędzi do śledzenia. Jednocześnie do promocji wybiera się odpowiednią grupę docelową, uwzględniając lokalizację użytkowników, płeć, wiek i inne kryteria.

Dlaczego zamawiają nakręcanie instalacji?

Można wskazać pięć głównych zalet:

  1. Motywacja pomaga przyciągnąć docelową grupę odbiorców. Oznacza to, że aplikacja szybciej przynosi zyski.
  2. Instalacje pozwalają utrzymać się na czołowych pozycjach w sklepie.
  3. Kupienie instalacji jest tańsze niż zamówienie promocji SMM lub innej reklamy do promocji.
  4. Użytkownik z motywacją jest gotów napisać dobrą recenzję i wystawić wysoką ocenę. Im wyższe te wskaźniki, im więcej pozytywnych ocen, tym lepsza pozycja w rankingach.
  5. Częste pobieranie wprowadza aplikację do rekomendacji konkurencji. Użytkownik zwraca uwagę na twój produkt, chociaż wcześniej interesował się innym.

Jakie są wady tego narzędzia?

Jeśli przepływ płatnych instalacji nie jest stały, można stracić pierwsze pozycje. Aby pozostać na czołówce, konieczna jest stała promocja projektu: przyciąganie organicznych użytkowników za pomocą reklamy, zamawianie recenzji itp.

Ruch z motywacją staje się bezużyteczny, jeśli osoba pobierająca produkt nie otwiera go i nie korzysta z niego po pobraniu. Jednak problem można rozwiązać. Wystarczy wskazać w zadaniu, że po pobraniu aplikacji użytkownik powinien kilka razy ją otworzyć.

Jeśli produkt jest przeznaczony dla wąskiej grupy odbiorców, kupowanie instalacji nie wprowadzi projektu na czołowe pozycje. W takim przypadku stosuje się marketing szeptany i reklamę.

Dla kogo nadaje się nakręcanie instalacji?

  • Produkty skierowane do masowej publiczności. Do tej kategorii zaliczają się edytory zdjęć, treningi fitness, przepisy kulinarnie, serwisy randkowe. Zaletą takich projektów jest duża liczba użytkowników. Wadą jest ciągły wzrost konkurencji. Dlatego osiągnięcie czołowej pozycji pomoże jedynie naciąganie instalacji.
  • Projekty, które mają trudności z określeniem grupy docelowej. Można stworzyć popyt na aplikację sztucznie. Wyjście na pierwsze pozycje w danej kategorii pomoże znaleźć odpowiednią grupę docelową.

O usłudze

Czym są instalacje?

Ruch motywacyjny – to rzeczywisti użytkownicy, którzy instalują aplikację i otrzymują za to wynagrodzenie. Istota metody polega na tym, że organiczny ruch sprawia, że projekt staje się widoczny na rynku, poprawia pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

A jeśli instalacje są motywowane, to pozwala to zwiększyć ilość organicznego ruchu.

Optymalizacja aplikacji0
Strategia zaangażowania0
Monetyzacja0
Case studies
Dowiedz się, ile kosztują prace nad zwiększeniem liczby pobrań aplikacji!

Jak przebiega pozycjonowanie?

1
Pierwszy etap

Wprowadzenie do ogólnego topu i pierwszych miejsc w kategoriach

Przed premierą iOS 10 zwiększenie ruchu organicznego było możliwe dzięki umieszczeniu aplikacji na czołowych miejscach ogólnego rankingu i rankingu w kategoriach. Wszystko było dość proste: rankingi App Store miały oddzielny zakładkę.

Wraz z premierą dziesiątej wersji iOS nastał nowy design. Rynek zmienił podejście. Pojawiło się rozróżnienie między aplikacjami a grami. Priorytetem stały się selektywne wybory redakcji. W rezultacie rankingi App Store stały się bardziej zaawansowane, co spowodowało spadek ruchu organicznego.

Dlatego przy korzystaniu z ruchu motywacyjnego ważne jest, aby opierać się na słowach kluczowych i promować projekt za pomocą tych słów kluczowych.

2
Drugi etap

Trending Searches

W App Store istnieje specjalna strona – Trending Searches, na której wyświetlane są do siedmiu popularnych wyszukiwań w danym momencie.

Przechodząc na tę stronę, można zauważyć interesujące zapytanie (co inni użytkownicy szukają), kliknąć w zapytanie i przejść na ekran, na którym zostaną wyświetlone wyniki. Gdy projekt znajduje się na pierwszej pozycji w wybranym zapytaniu, zwiększa się jego organiczny ruch.

Niemniej jednak Trending Searches nie jest już takie proste. Jeśli wcześniej można było trafić na stronę zapytań za pomocą ruchu motywacyjnego, to teraz jest to znacznie trudniejsze. Dlaczego? Po pierwsze, odpowiedź tkwi w skomplikowanej pracy algorytmów. Po drugie, uwzględniany jest krótkotrwały wzrost aktywności. Po trzecie, aby znaleźć się w Trending Searches, potrzebne są duże nakłady pracy, a wynik może okazać się nieuzasadniony. Prognozowanie organicznych pobrań i czasu spędzonego na pierwszych pozycjach staje się bardziej skomplikowane. Projekt może przyciągnąć 10 000 pobranych zmotywowanych instalacji, trafić na szczyt i utrzymać się na nim tylko jeden dzień. Ale może też zdarzyć się odwrotna sytuacja, gdy 200-500 instalacji w krótkim czasie na konkretne zapytanie wprowadzi projekt na szczyt i umożliwi mu rozwinięcie się.

3
Trzeci etap

Motywacja i konkurencja

W Google Play i App Store praktycznie nie pozostały żadne nisze o niskiej konkurencji. Niezależnie od kategorii, istnieje co najmniej pięć wysokiej jakości projektów. Jeśli masz konkurencyjny produkt, zawsze znajdzie się lider rankingu, który promuje swoją aplikację za pomocą tych samych słów kluczowych, które Ty.

Aby nie zostać w tyle za konkurencją, musisz:

  1. Wykorzystać narzędzia ASO. Chcesz maksymalnej konwersji według wzoru: użytkownik zauważył aplikację, ją pobrał i otworzył. Typ ruchu nie ma znaczenia w przypadku konwersji. Ponadto musisz zredukować koszty dotarcia do grupy docelowej.
  2. Skorygować słowa kluczowe. Twoje jądro semantyczne powinno zawierać słowa kluczowe o różnej częstotliwości. Twoim celem jest optymalizacja kosztów ruchu organicznego.
  3. Wybierz strategię. Aby mądrze obliczyć i wykorzystać ruch organiczny, potrzebujesz strategii, która pozwoli Ci wyprzedzić konkurencję.
50+
Ekspertów

Certyfikowani specjaliści w dziedzinie marketingu internetowego

1
Miejsca w rankingach

Nasze osiągnięcia świadczą o skuteczności naszej pracy

28
Kraje świata

Dążymy do osiągnięcia wyników w regionach o wysokim poziomie konkurencji

4800+
Projekty

Różnorodność projektów o różnym zakresie i stopniu trudności wzmacniają nasze kompetencje i efektywność

O dziedzinach naszych klientów
Dla kogo nadają się prace nad zwiększeniem liczby pobrań w sklepach?

Turystyka

Restauracje i kawiarnie

Salony urody

Medycyna

Banki

Samochody

Edukacja

Produkty dla dzieci

Zdjęcia

Naprawa

Sprzątanie

Ubezpieczenia

Fitness

Rozrywka

Odzież i obuwie

Wynajem

Jedzenie

Bizuteria

Produkty dla domu

Technika

Przemysł

Nieruchomości

Dom i ogród

+ Twój biznes

Chcesz obliczyć koszt pracy z motywowanym ruchem?

Cechy strategii pozycjonowania

Pozycjonowanie aplikacji według kluczowych słów za pomocą ruchu zmotywowanego czyni projekt widocznym na platformach rynkowych. Ta metoda pozwala zwiększyć liczbę organicznych wyników, które mają najwyższą konwersję.

Blog

×