Title Image

Optymalizacja sklepu App Store

ASO pomaga osiągnąć większy efekt z reklamy kontekstowej, targetowania i innych działań marketingowych.
O serwisie

Dlaczego firma potrzebuje ASO?

ASO — to jeden z kanałów optymalizacji i przyciągania docelowej grupy odbiorców. Stosuje się je, aby podnieść pozycję aplikacji mobilnej w czołówce App Store i Google Play, a także zwiększyć liczbę organicznych pobrań i zainteresowanych użytkowników.

Aby promować produkt mobilny, analiza słów kluczowych, optymalizacja elementów graficznych i tekstów to nie wszystko. Konieczne jest również pracowanie nad konwersją.

O korzyściach

Jakie zadania rozwiązuje promocja ASO dla sklepów z aplikacjami:

  • Podnosi konwersję. Użytkownik przegląda produkt i instaluje go. Skutek? Więcej docelowej grupy odbiorców i większe dochody bez zwiększania wydatków na działania marketingowe.
  • Podnosi widoczność produktu mobilnego w sklepie. Skutek? Pojawienie się w rekomendacjach i innych zestawieniach, wzrost w wynikach wyszukiwania.

Aplikacja mobilna będzie utrzymywać się na czołowych pozycjach, a liczba organicznych instalacji będzie rosła tylko dzięki stałej optymalizacji i testowaniu nowych rozwiązań uwzględniających zmienne algorytmy i wymagania grupy docelowej.

Czynniki rankingowe i ceny

Ruch zależy od pozycji w wynikach wyszukiwania, klasyfikacji w zestawieniach i rankingach. Aby osiągnąć dobre wyniki, trzeba zwiększyć widoczność produktu mobilnego:

Przeprowadzić testową optymalizację i uwzględnić specyfikacje sklepów oraz algorytmy klasyfikacji.
Można zwiększyć konwersję, pracując nad ikoną i zrzutami ekranu. Produkt musi być atrakcyjny dla użytkownika.
Cena usług ASO zależy od lokalizacji geograficznej, liczby lokalizacji i zakresu pracy.
O produkcie

Co daje optymalizacja ASO?

  • Działania ASO poprawiają w wynikach wyszukiwania dla wyszukiwania zapytań.
  • Przyciągają ruch organiczny, dostęp użytkownikaow.
  • Zasilają konwersję od urządzenia produktu do jego instalacji na smartfonie lub tablecie.
  • Ograniczają działania na działania marketingowe, rzucając na grupę celową.
Optymalizacja aplikacji0
Strategia zaangażowania0
Monetyzacja0
Możesz zamówić usługę i sprawdzić ceny u naszych menadżerów.

Z czego wykonane jest ASO?

1
Pierwszy etap

Praca nad rdzeniem semantycznym

Rdzeń semantyczny to wszystkie słowa kluczowe (słowa i wyrażenia), których znaczenie jest zgodne z produktem mobilnym i które będą służyć do promocji tego produktu.

Optymalny rdzeń semantyczny obejmuje niskoczęstotliwościowe, średnie i wysokoczęstotliwościowe zapytania, które jak najlepiej obejmują organiczne zapytania wyszukiwania i pomagają trafić do różnych zestawień, w tym zalecanych.

Tworzenie rdzenia semantycznego to proces krok po kroku. Często trzeba zastępować jedne słowa kluczowe innymi, aby zwiększyć przypływ ruchu organicznego.

Dla aplikacji iOS, oddzielne pole o długości 100 znaków jest dedykowane słowom kluczowym. Słowa kluczowe są wpisywane w panelu dewelopera. W przypadku Androida słowa kluczowe są indeksowane w tytułach, opisach i recenzjach.

2
Druga faza

Praca nagłówkowa

Słowa kluczowe są używane w nazwie produktu mobilnego. Pozwala to podnieść pozycje w wynikach wyszukiwania. Jednak istnieją ograniczenia dla każdej kategorii:

  • W App Store – do 30 znaków. Słowo kluczowe jest stosowane nie tylko w tytule, ale także w podtytule, co wzmacnia efekt percepcji.
  • W Google Play – do 50 znaków. Klucze są umieszczane nie tylko w tytule, ale także w krótkim opisie produktu
     
3
Trzeci etap

Opracowanie pierwszego elementu graficznego - ikon

Pierwszą grafiką, którą użytkownik zauważa, jest ikona. Dlatego ten element graficzny musi być maksymalnie atrakcyjny, ciekawy i oryginalny. Ikona ma przyciągnąć uwagę na etapie wyboru produktu w wynikach wyszukiwania.

4
Czwarty etap

Wybór odpowiedniej kategorii

Znacznie ułatwia promocję na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania właściwy wybór odpowiedniej kategorii.

5
Piąty etap

Przetwarzanie głównego elementu wizualnego - zrzutów ekranu

Do głównego elementu wizualnego opisującego produkt należą zrzuty ekranu. Ta grafika przedstawia ekran, elementy sterujące, rozgrywkę. Zrzuty ekranu mogą być używane jako bannery reklamowe.

6
Szósty etap

Praca z wideo

Najbardziej obrazowym i dostępnym sposobem przedstawienia możliwości produktu jest użycie wideo. W ramach ASO tworzone są krótkie filmy wysokiej jakości, które można porównać do zwiastunów filmowych.

Wideo umieszcza się na początku bloku zrzutów ekranu.

7
Siódmy etap

Opracowanie opisu tekstowego

ASO nie obejdzie się bez elementu tekstowego, ponieważ to właśnie tekst uważany jest za najlepszy sposób na pozycjonowanie i opisanie koncepcji produktu.

W tekście opisuje się możliwości produktu. Przy tym organicznie wpisuje się słowa kluczowe w blok tekstu.

W Google Play indeksacja odbywa się zarówno za pomocą słów, jak i fraz. W App Store indeksacja tekstu odbywa się poprzez wyszukiwanie internetowe, a pierwsze 130 znaków jest widoczne bezpośrednio przed użytkownikiem.

8
Ósmy etap

Opieka nad użytkownikiem

W celu promowania nie zaszkodzi podłączyć bloku „Co nowego”. Można tam dodać informacje o nowych opcjach, poprawionych błędach, a także uzupełnić blok z opisem.

„Co nowego” – to troska o użytkowników, ich wygodę i komfort korzystania z produktu.

9
Dziewiąty etap

Zwiększenie zaufania użytkowników

Kolejnym ważnym elementem ASO jest praca z recenzjami i ocenami. Według statystyk ponad połowa użytkowników zwraca uwagę na recenzje, a prawie wszyscy potencjalni użytkownicy biorą pod uwagę ocenę produktu.

Ocena bezpośrednio wpływa na decyzję o instalacji. Dlatego promocja powinna obejmować również korektę oceny. To pozwala zbudować zaufane relacje z potencjalną widownią.
50+
Ekspertów

Certyfikowani specjaliści w dziedzinie marketingu internetowego

1
Miejsca w rankingach

Nasze osiągnięcia świadczą o skuteczności naszej pracy

28
Kraje świata

Dążymy do osiągnięcia wyników w regionach o wysokim poziomie konkurencji

4800+
Projekty

Różnorodność projektów o różnym zakresie i stopniu trudności wzmacniają nasze kompetencje i efektywność

O obszarach naszych klientów

Dla jakiego rodzaju działalności ASO będzie odpowiednie, jeśli będziesz mieć aplikację?

Turystyka

Restauracje i kawiarnie

Salony piękności

Медицина

Banki

Auto

Edukacja

Towary dla dzieci

Zdjęcie

Naprawa

Czyszczenie

Ubezpieczenie

Zdatność

Wypoczynek

Odzież i obuwie

Wynajem

Żywność

Dekoracje

Produkty gospodarstwa domowego

Technika

Przemysł

Nieruchomość

Dom i ogród

+ Twój biznes

Poznaj cenę aplikacji mobilnej ASO!

Strategie ASO

Testy A/B
Skuteczna optymalizacja nie obejdzie się bez testowania hipotez.
Для Android
W Google Play istnieje specjalne narzędzie, które umożliwia przeprowadzenie audytu. Innymi słowy, narzędzie automatycznie sprawdza różne warianty strony produktu, dokonuje obliczeń uwzględniających liczbę wyświetleń i pobrań. To pozwala wybrać najlepszy wariant dla konwersji.
Dla iOS
Dla sklepów App Store nie przewidziano testowania hipotez. Dlatego dla testowania najlepszego wariantu strony trzeba stosować inne metody.

Zamów ASO, dowiedz się więcej o tym, jak zoptymalizować aplikację, jakie narzędzia marketingowe stosować, sprawdź ceny usług w Warszawie na naszej stronie internetowej i pod podanymi numerami telefonów.

Blog

×