Zleceniodawca postawił przed nami zadanie promocji strony internetowej w celu hurtowej sprzedaży wyrobów mięsnych. Sytuacja była utrudniona przez dwie kwestie. Po pierwsze, na stronie internetowej brakowało stron z produktami, nie istniała żadna struktura katalogu. Po drugie, konkurencją dla strony internetowej były nie tylko hurtowi dostawcy, ale także sklepy internetowe popularnych sieci spożywczych, oferujące ten sam asortyment produktów, ale w sprzedaży detalicznej.
Pozycjonowanie rozpoczęło się od analizy zapotrzebowania w wyszukiwarkach, analizy kierunków, które mogłyby przynieść klientowi ruch i konwersje. Analiza konkurencyjnych stron internetowych pozwoliła nam stworzyć wygodną i zrozumiałą dla odwiedzających strukturę katalogu. Rdzeń semantyczny do pozycjonowania strony został dobrany w taki sposób, aby uniknąć konkurencji z sklepami detalicznymi.
W momencie rozpoczęcia prac strona internetowa miała pewne problemy techniczne: występowanie duplikatów i nieprawidłowa indeksacja, dostępność przez oba protokoły (HTTP i HTTPS), błędy w układzie strony i inne.
Po naprawieniu krytycznych błędów związanych z pozycjonowaniem, skoncentrowaliśmy się na optymalizacji istniejących stron docelowych. Pracowaliśmy nad poprawą wskaźników konwersji strony.
Przed tą aktualizacją strona produktu „KIEŁBASKI WIEJSKIE NOWE” zawierała dwa linki z identycznymi tekstami kotwicowymi – „Kiełbaski i sardelki”. Jeden z tych linków faktycznie prowadził do takiej strony, podczas gdy drugi prowadził do strony produktów tego samego producenta. Teraz drugi link zawiera tekst „kiełbaski i sardelki”.
Przeprowadzono pełny audyt witryny (część techniczna, zawartość, linki itp.).
Na podstawie audytu przedstawiono klientowi zalecenia i stworzono zadania do usunięcia błędów dla działu technicznego z priorytetem ich ważności. Przykłady obecnych błędów to:
Ponieważ wszystkie strony promowane na stronie internetowej zostały utworzone po rozpoczęciu prac nad witryną, konieczne było wzmocnienie działań promocyjnych zewnętrznymi linkami. Analiza istniejącej masy linków wykazała niewystarczającą ich ilość. Aby je zdobyć, zastosowano następujące metody:
Została również utworzona i wypełniona karta firmy na mapach.