Title Image

Zarządzanie ocenami aplikacji

Wysoka ocena i opinie pomagają zwiększyć konwersję od wyświetlenia aplikacji do jej pobrania.
O faktach

Co bierze pod uwagę widownia podczas instalacji?

Wysoka ocena i recenzje w Google Play i App Store pomagają poprawić konwersję, gdy użytkownik przechodzi od przeglądania aplikacji do jej pobrania. Jednak ważne jest zrozumienie, co bierze pod uwagę widownia przed zainstalowaniem produktu:

  • Relevantność zapytania;
  • Jakość i atrakcyjność grafiki: ikonki, zrzuty ekranów;
  • Ocena;
  • Recenzje.
O ocenie

Dlaczego użytkownik wybierze Twoją aplikację?

Główne czynniki wpływające na decyzję to wysoka ocena i ilość pozytywnych recenzji. Niskie wskaźniki będą miały negatywny wpływ na konwersję.

Im wyższe oceny Twojej aplikacji, tym lepsze wskaźniki konwersji instalacji. Oznacza to, że zdobędziesz więcej użytkowników i zwiększysz liczbę sprzedaży.

Jakie zadania rozwiązuje korekta oceny?

Zwiększenie lojalności widowni

Ocena od 4,2 gwiazdek przyciąga potencjalną widownię. Użytkownik widzi wysokie wskaźniki i rozumie, że aplikacja może rozwiązać to, czego szuka. Wysoka ocena jest istotna, gdy nowy użytkownik znajduje aplikację za pomocą wyszukiwarki.

Jeśli widownia odkrywa projekt dzięki ukierunkowanej reklamie, ocena musi być interesująca. Ważne jest tutaj przemyślenie kreatywności reklamy.

Ogólna liczba ocen również wpływa na decyzję. Im więcej ocen, tym bardziej wiarygodna jest marka w oczach potencjalnej grupy docelowej.

Tworzenie oceny zaraz po wejściu na rynek

Przed przyciągnięciem grupy docelowej i wejściem na rynek, należy popracować nad funkcjonalnością i optymalizacją produktu w App Store i Google Play Market.

Najpierw optymalizuje się bazę ASO: elementy graficzne, rdzenne słowo kluczowe. Następnie tworzy się pozytywną ocenę i umieszcza kilka recenzji. Tworzenie tych wskaźników tuż po premierze pomoże zwiększyć szanse na pobranie produktu.

Praca nad oceną po naprawie błędów technicznych

Premiera może być obarczona błędami technicznymi. Nikt nie jest od tego ubezpieczony. Jeśli jest jakiś problem, użytkownicy napiszą o nim w recenzjach lub wystawią jedną gwiazdkę.

Gdy jest wydawana aktualizacja w App Store, można zresetować ocenę. Jeśli projekt zdobył już wiele ocen, a nie chcesz resetować oceny i zaczynać budowania reputacji od zera, zajmij się korektą. Co zrobić w takim przypadku:

  • Wpisać o naprawie błędów w sekcji „Co nowego?”.
  • Umieścić pozytywne recenzje, wyświetlić je na stronie głównej aplikacji.
  • Odpowiedzieć na niektóre recenzje. Wskazać fakt naprawienia problemu. To pokaże użytkownikom, że pracujesz nad udoskonaleniem projektu, rozwijasz go, dajesz opinię zwrotną i szybko naprawiasz błędy.

 

O usłudze

Jak korygować ocenę?

W Google Play i App Store stosowane są różne algorytmy tworzenia oceny. Jednakże każdy rynek ścisłe monitoruje publikację ocen. Jeśli użytkownik wystawi pięć gwiazdek zaraz po pobraniu aplikacji, to w większości przypadków taka ocena nie zostanie uwzględniona przez algorytm.

Ale można stosować przemyślaną strategię, która pozwoli ocenom przetrwać na poziomie 60–90%. Istota metody polega na tym, że użytkownicy pobierają aplikację, otwierają ją i spędzają w niej pewien czas. Działania te powtarzają się przez 2–3 dni. Dopiero po tym użytkownik ocenia projekt i zostawia recenzję. Ta strategia jest skuteczna zarówno dla iOS, jak i Androida.

Optymalizacja aplikacji0
Strategia zaangażowania0
Monetyzacja0
Case studies
Otrzymaj informację na temat kosztów prac nad poprawą oceny aplikacji.

Co jest brane pod uwagę przy tworzeniu oceny aplikacji?

Dla iOS

Ocena to średnia wartość wszystkich ocen w danym regionie. Oznacza to, że dla każdego kraju obliczana jest osobna ocena aplikacji.

Dla Androida

Do tworzenia oceny wykorzystywane są zamknięte algorytmy. Google Play Market obecnie stawia na nowe oceny, a nie uwzględnia wszystkich „gwiazdek” za czas trwania projektu na platformie.

W Google początkowo nie było możliwości wyzerowania oceny. Dlatego nowy algorytm rozwiązuje problem negatywnej oceny, jak tylko deweloper naprawi błędy techniczne. Oznacza to, że zaktualizowana aplikacja nie otrzymuje niskich ocen. Użytkownicy wystawiają tylko 4 i 5. Taki podejście pozwala naprawić ocenę.

W praktyce ocena jest przywracana powoli. Proces ten trwa kilka miesięcy. A czasem sytuacja nie ulega zmianie: liczba niskich ocen maleje, a wzrost ocen pięciopunktowych nie jest obserwowany.

Jeśli użytkownicy rzadko wystawiają oceny aplikacji, a nowe oceny pojawiają się rzadko, to algorytm tworzy ocenę, uwzględniając stare „gwiazdy”.

1

Ile czasu zajmie korekta?

Czas korekty zależy od trzech głównych czynników:

  1. Ogólna liczba ocen.
  2. Przepływ organiczny.
  3. Ogólna liczba pobrań dziennie.

Jeśli produkt jest pobierany przez 300 osób dziennie, to nie trzeba od razu kupować 600 ocen od użytkowników. Platforma od razu wykryje podejrzaną aktywność.

Dlatego naliczanie ocen zwiększa się stopniowo. Zaczynamy od niewielkich ilości.

Jeśli przepływ pobrań jest duży, narzędzia można wykorzystywać maksymalnie. Już po 7–14 dniach można naprawić ocenę.

Głównym celem jest zredukowanie napływu negatywnych ocen. Ale wszystkie przypadki są unikalne. Ważne jest wybieranie strategii z rozwagą.

2

Kiedy korekta jest niewłaściwa?

„Skorygowanie oceny nie ma sensu, jeśli aplikacja ma poważne błędy. Produkt jest niewygodny w użyciu, nie rozwiązuje problemów docelowej grupy odbiorców i tak dalej. W takim przypadku korekta ocen to nie wystarczy. Konieczne jest sprawienie, że aplikacja będzie działać poprawnie, naprawienie wszystkich błędów technicznych i przemyślenie funkcjonalności.

3

Zbieranie opinii

Jeśli oceny są wysokie, a opinie negatywne, trudno nazwać taki wynik przekonującym. To oznacza, że trzeba pracować nad opiniami, przyciągać pozytywne odpowiedzi od użytkowników.

4

Indeksowanie opinii w Google Play

Umieszczanie opinii pomaga zoptymalizować indeksację fraz w wynikach wyszukiwania. Korzystanie z kluczowych słów w tekstach użytkowników przyspiesza indeksację pod określonymi frazami.

5

Rotacja opinii

Praca z rotacją zakłada manipulację ocenami wśród opinii. W sekcji, gdzie użytkownik może zostawić komentarz, istnieje specjalny filtr dla najbardziej pomocnych odpowiedzi. Filtr ten tworzą użytkownicy, dodając lajki.

Nierzadko negatywny komentarz zdobywa wiele lajków i trafia na szczyt, pomimo stałego wzrostu pozytywnych odpowiedzi.

Aby naprawić sytuację, konieczne jest stosowanie manipulacji lajkami dla pozytywnych opinii. Taki podejście pomaga kształtować wyświetlanie pozytywnych komentarzy na stronie.

Dlatego wysokie oceny i dobre opinie mają bezpośredni wpływ na konwersję w instalację, zwiększają lojalność grupy docelowej, zaufanie do projektu i obniżają koszty na instalację na kliknięcie (CPI).

50+
Ekspertów

Certyfikowani specjaliści w dziedzinie marketingu internetowego

1
Miejsca w rankingach

Nasze osiągnięcia świadczą o skuteczności naszej pracy

28
Kraje świata

Dążymy do osiągnięcia wyników w regionach o wysokim poziomie konkurencji

4800+
Projekty

Różnorodność projektów o różnym zakresie i stopniu trudności wzmacniają nasze kompetencje i efektywność

O dziedzinach naszych klientów
Dla kogo nadają się prace nad zwiększeniem oceny w sklepach?

Turystyka

Restauracje i kawiarnie

Salony urody

Medycyna

Banki

Samochody

Edukacja

Produkty dla dzieci

Zdjęcia

Naprawa

Sprzątanie

Ubezpieczenia

Fitness

Rozrywka

Odzież i obuwie

Wynajem

Jedzenie

Bizuteria

Produkty dla domu

Technika

Przemysł

Nieruchomości

Dom i ogród

+ Twój biznes

Oblicz koszty pracy związanej z oceną.

Blog

×