Agencja informacyjna, oprócz wydawnictwa drukowanego, posiada portal internetowy z wiadomościami regionalnymi, krajowymi i światowymi oraz ekspertami z różnych dziedzin życia. Naszym zadaniem było przeprowadzenie optymalizacji SEO witryny oraz maksymalizacja ruchu.
Nasza praca nad projektem skupiła się na:
Za pomocą skutecznej optymalizacji SEO witryny udało nam się podwoić ruch w ciągu ostatnich 4 miesięcy i zapewnić punkty dalszego wzrostu ruchu.
Dla serwisu informacyjnego jednym z najważniejszych aspektów jest skonfigurowanie poprawnej indeksacji stron witryny. Niska prędkość indeksowania portalu informacyjnego spowoduje utratę ruchu na nowych stronach z aktualnymi wiadomościami. Dlatego na początku przeprowadzono audyt techniczny witryny, w wyniku którego poprawiono błędy w plikach robots.txt, rozwiązano problem z duplikacją stron, skonfigurowano obsługę nieistniejących stron, pracowano nad mapą witryny oraz dodano nagłówki H1 do wszystkich stron witryny.
Zbieranie rdzenia semantycznego dla stron informacyjnych różni się od zbierania dla zasobów handlowych. Chodzi o to, że promowanie stron wiadomości za pomocą tradycyjnych metod SEO jest nieskuteczne, ponieważ większość treści na stronie składa się z artykułów z niskoczęstotliwościowymi zapytaniami, które po kilku dniach od publikacji tracą na aktualności i nie przynoszą już ruchu. Na stronie pojawia się codziennie nowa treść, ale niemożliwe jest wcześniejsze zaplanowanie przygotowania treści wiadomości. Istnieją wyjątki w postaci stron działów i kategorii, ale ich udział nie jest tak istotny.
Dla ciągłego promowania i śledzenia pozycji wybraliśmy zapytania dla poszczególnych tematycznych rubryk wiadomości i zapytania w formacie „wiadomości miasta”.
Najważniejszym czynnikiem promowania witryny informacyjnej jest unikalność i przydatność treści. Jednak całą treść generuje redakcja wiadomości i jest niemal niemożliwe jej kontrolowanie.
Dlatego na początku przeanalizowaliśmy unikalność wiadomości i artykułów i przekazaliśmy redaktorom znaczenie publikowania dokładnie unikalnych artykułów informacyjnych.
Wraz z tym została przeprowadzona optymalizacja meta tagów, tytułów i obrazów już opublikowanych treści, a także opracowane zostały zalecenia dotyczące wypełniania meta tagów i tytułów przyszłych treści na stronie, aby publikacje od razu były zoptymalizowane pod kluczowe słowa.
Możesz pozyskać szybki ruch, śledząc trendy, zwłaszcza że jest to istotne dla wiadomości i artykułów informacyjnych.
W tym celu tworzymy harmonogram wydarzeń sezonowych i zalecamy redaktorom portalu wcześniejsze napisanie artykułów na tematy, na które popyt wzrośnie w najbliższej przyszłości.