W ciągu 7 miesięcy ruch organiczny na stronie zwiększył się o 2,7-krotnie
Zapytania w formie „wiadomości z miasta” trafiły do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania
Ruch z systemów rekomendacyjnych zwiększył się 3,6-krotnie
Klient

Zadanie postawione przez klienta

Agencja informacyjna, oprócz wydawnictwa drukowanego, posiada portal internetowy z wiadomościami regionalnymi, krajowymi i światowymi oraz ekspertami z różnych dziedzin życia. Naszym zadaniem było przeprowadzenie optymalizacji SEO witryny oraz maksymalizacja ruchu.

Rozwiązanie

Co zrobiliśmy

Nasza praca nad projektem skupiła się na:

  • optymalizacja wewnętrzna stron z kategoriami wiadomości;
  • rozszerzenie struktury witryny;
  • analiza zaległych tematów wiadomości i artykułów oraz zalecenia dotyczące tworzenia i publikowania treści na stronie;
  • prowadzenie ruchu na stronę z agregatorów wiadomości.

Za pomocą skutecznej optymalizacji SEO witryny udało nam się podwoić ruch w ciągu ostatnich 4 miesięcy i zapewnić punkty dalszego wzrostu ruchu.

Pod wrażeniem wyników? Nasz menedżer dobierze najlepszą ofertę dla Twojej firmy.
Image
1
Krok pierwszy

Skonfigurowanie poprawnej indeksacji witryny

Dla serwisu informacyjnego jednym z najważniejszych aspektów jest skonfigurowanie poprawnej indeksacji stron witryny. Niska prędkość indeksowania portalu informacyjnego spowoduje utratę ruchu na nowych stronach z aktualnymi wiadomościami. Dlatego na początku przeprowadzono audyt techniczny witryny, w wyniku którego poprawiono błędy w plikach robots.txt, rozwiązano problem z duplikacją stron, skonfigurowano obsługę nieistniejących stron, pracowano nad mapą witryny oraz dodano nagłówki H1 do wszystkich stron witryny.

Image
2
Krok drugi

Analiza semantyki

Zbieranie rdzenia semantycznego dla stron informacyjnych różni się od zbierania dla zasobów handlowych. Chodzi o to, że promowanie stron wiadomości za pomocą tradycyjnych metod SEO jest nieskuteczne, ponieważ większość treści na stronie składa się z artykułów z niskoczęstotliwościowymi zapytaniami, które po kilku dniach od publikacji tracą na aktualności i nie przynoszą już ruchu. Na stronie pojawia się codziennie nowa treść, ale niemożliwe jest wcześniejsze zaplanowanie przygotowania treści wiadomości. Istnieją wyjątki w postaci stron działów i kategorii, ale ich udział nie jest tak istotny.

Dla ciągłego promowania i śledzenia pozycji wybraliśmy zapytania dla poszczególnych tematycznych rubryk wiadomości i zapytania w formacie „wiadomości miasta”.

Image
3
Krok trzeci

Wewnętrzna optymalizacja treści

Najważniejszym czynnikiem promowania witryny informacyjnej jest unikalność i przydatność treści. Jednak całą treść generuje redakcja wiadomości i jest niemal niemożliwe jej kontrolowanie.

Dlatego na początku przeanalizowaliśmy unikalność wiadomości i artykułów i przekazaliśmy redaktorom znaczenie publikowania dokładnie unikalnych artykułów informacyjnych.

Wraz z tym została przeprowadzona optymalizacja meta tagów, tytułów i obrazów już opublikowanych treści, a także opracowane zostały zalecenia dotyczące wypełniania meta tagów i tytułów przyszłych treści na stronie, aby publikacje od razu były zoptymalizowane pod kluczowe słowa.

Image
4
Krok czwarty

Przetwarzanie trendów

Możesz pozyskać szybki ruch, śledząc trendy, zwłaszcza że jest to istotne dla wiadomości i artykułów informacyjnych.

W tym celu tworzymy harmonogram wydarzeń sezonowych i zalecamy redaktorom portalu wcześniejsze napisanie artykułów na tematy, na które popyt wzrośnie w najbliższej przyszłości.

 

Wyniki promocji witryny informacyjnej

Praca przez 7 miesięcy przyczyniła się do wzrostu organicznego ruchu na stronie o 2,7 razy
Zapytania w formacie „wiadomości miasta” znalazły się w TOP-10 wyników wyszukiwania
Ruch z systemów rekomendacyjnych wzrósł o 3,6 razy
Ogólny ruch na stronie od kwietnia 2022 roku wzrósł 5-krotnie
Pod wrażeniem wyników? Nasz menedżer dostosuje optymalną ofertę dla Twojego biznesu.
×