Klient
Czego marka potrzebowała

Firma postanowiła rozpocząć sprzedaż online. Celem było umieszczenie strony internetowej w pierwszej piątce wyników wyszukiwania i przyciągnięcie nowych klientów za pośrednictwem witryny.

Rozwiązanie
Co zrobiliśmy

Narzędzie – Pozycjonowanie stron.

Aby osiągnąć postawione cele, najpierw określono listę słów kluczowych, które klient chciałby mieć na czołowych pozycjach. Następnie wykonano prace w następujących obszarach: audyt strony, dostosowanie struktury, optymalizacja wewnętrzna i zewnętrzna strony internetowej.

Podoba Ci się wynik? Nasz menedżer znajdzie optymalną ofertę dla Twojego biznesu.
Image
1
Krok pierwszy
SEMANTYKA WITRYNY

Na początkowym etapie zebrano pełną semantykę witryny, która interesuje klienta. W trakcie tego procesu analizowano zapotrzebowanie, a następnie słowa kluczowe zostały podzielone na grupy.

Image
2
Krok drugi
KOMPLEKSOWA AUDYT STRONY

Kompleksowy audyt witryny wykazał, że część strony jest pusta, istnieją puste strony i produkty bez zdjęć i opisów. Zwrócono uwagę klienta na krytyczność tego problemu i podjęto decyzję o jak najszybszym wypełnieniu treścią strony przez pracowników klienta. W wyniku audytu przeprowadzono analizy struktury, użyteczności, wewnętrznych i zewnętrznych linków, treści i aspektów technicznych strony, a także opracowano strategię na pięć miesięcy w celu naprawy wykrytych błędów.

Cechy pracy nad projektem

Ważnym elementem pracy w tej dziedzinie tematycznej stało się wprowadzenie zmian w dekrecie, który ogranicza sprzedaż płynów do e-papierosów i komponentów do ich produkcji w sklepach internetowych. Dlatego ważne było, oprócz przeprowadzenia kompleksowego audytu, naprawienia błędów, wewnętrznej i zewnętrznej optymalizacji, dostosowanie funkcji witryny, aby nie naruszała dekretu.

Image
3
Krok trzeci
KOREKTA STRUKTURY STRONY

Po podziale zapytań na grupy okazało się, że na stronie brakuje niektórych stron do promocji. Aby prawidłowo zrealizować strukturę katalogu, przeanalizowano liderów w danej dziedzinie tematycznej. W wyniku tego procesu wprowadzono na stronie strukturę katalogu z hierarchią kategorii.

Image
4
Krok czwarty
OPTYMALIZACJA WEWNĘTRZNA

W ramach optymalizacji wewnętrznej wykonano następujące działania techniczne: skonfigurowano ogólne przekierowania, skonfigurowano obsługę nieistniejących stron, usunięto strony szablonowe, wprowadzono sitemap.xml, skonfigurowano buforowanie, wykonano minifikację stylów i skryptów oraz zoptymalizowano rozmiar obrazów. Usunięto złamane linki, zastąpiono przekierowania, poprawnie wypełniono plik robots.txt. Dodatkowo zoptymalizowano meta tagi na stronach promocyjnych i uzupełniono meta tagi na stronach produktów zgodnie z szablonem. Wprowadzono także wewnętrzne linkowanie z głównej strony, linkowanie stron produktów oraz zintegrowane linkowanie w nagłówku i stopce strony.

🚀 Darmowy plan, konfiguracja reklam w Google Ads, opracowanie strategii, stworzenie profilu, uruchomienie reklam w mediach społecznościowych.
Image
5
Krok piąty
ZMIANA FUNKCJONALNOŚCI STRONY

Na początku prac nad stroną wszystkie produkty można było zamówić za pośrednictwem koszyka, jednak było to sprzeczne z dekretem zabraniającym sprzedaży płynów do e-papierosów i komponentów do ich produkcji w sklepach internetowych. Dlatego też dla odpowiednich sekcji usunięto funkcję dodawania produktów do koszyka i wprowadzono formularz „Zarezerwuj produkt w sklepie stacjonarnym”.

Image
6
Krok szósty
OPTYMALIZACJA ZEWNĘTRZNA

Dla pełnej optymalizacji zasobów przeprowadzono analizę masy linkowej witryny i jej konkurentów, co zaowocowało opracowaniem strategii zewnętrznego promowania witryny. Strategia ta obejmowała zwiększenie masy linkowej poprzez rejestrację witryny w katalogach tematycznych i tablicach ogłoszeń oraz umieszczanie linków na tematycznych platformach informacyjnych.

Wyniki promocji sklepu Vape-Shop

Korekta struktury i funkcjonalności witryny
Zwiększenie ruchu organicznego na stronie o 5 razy w ciągu 4 miesięcy pracy.
Regularny wzrost strony w wynikach wyszukiwania pod względem docelowych fraz kluczowych w TOP-10 i TOP-5.
×