Poprawa dynamiki % zapytań na TOP-10
~ 4-krotny wzrost.
Wzrost ruchu organicznego o 2 razy.
Pozytywna dynamika widoczności na kluczowe frazy w TOP Google.
Klient
Czego marka potrzebowała

Zadaniem, które postawił przed nami klient, było zwiększenie ruchu z wyszukiwarek i poprawa pozycji w Google.

Rozwiązanie
Co zrobiliśmy

Narzędziem był Pozycjonowanie stron internetowych.

Promocja rozpoczęła się od pracy nad wszystkimi kategoriami bielizny, odzieży domowej i kostiumów kąpielowych dostępnych na stronie internetowej, badania zapotrzebowania na wyszukiwania oraz poszukiwania nowych kierunków, które pomogą przyciągnąć ruch. W wyniku tego ustalono, że struktura strony internetowej wymaga dostosowania: tworzone były nowe strony kategorii i podkategorii.

Na początkowym etapie strona internetowa posiadała wiele błędów technicznych: nieprawidłowy plik robots.txt, który zabraniał indeksowania skryptów, stylów i niektórych obrazów, obecność duplikatów produktów, błędy w układzie strony internetowej i inne.
Naprawa błędów była utrudniona ze względu na niestandardową platformę CMS.

Po naprawie błędów skupiono się na pracy nad strukturą: rozdzielenie stron ogólnych na konkretne kategorie i podkategorie, tworzenie nowych stron.

Dodatkowo rozwijano sekcję informacyjną (zarówno treść, jak i optymalizację) oraz wprowadzano informacje dotyczące doboru bielizny i wyboru odpowiedniego rozmiaru dla użytkowników.

Pod wrażeniem rezultatów? Nasz menedżer dobierze optymalną ofertę dla Twojej firmy.
Image
1
Krok pierwszy
SEMANTYKA I OGÓLNA STRUKTURA STRONY
  • Głęboka analiza branży i zapotrzebowania w wyszukiwarkach. Tworzenie semantycznego jądra dla aktualnych kierunków.
  • Rozkładanie zapytań na klastry zgodnie z analizą wyników wyszukiwania i zapotrzebowaniem. Dla każdego klastra została określona odpowiednia strona zgodna z treścią (niektóre strony nie były dostępne na stronie).
  • Ponowne opracowanie struktury i tworzenie drzewa strony:
    • podział ogólnych kategorii na mniejsze (na przykład, na stronie była tylko ogólna sekcja „Kostiumy kąpielowe”, wydzielone zostały podkategorie „Kostiumy kąpielowe dla dużego biustu”, „Jednoczęściowe”, „Dwuczęściowe” itp.)
    • – rozszerzenie liczby podkategorii, tworzenie i optymalizacja stron docelowych
  • Stopniowe tworzenie i optymalizacja brakujących stron docelowych.
Image
2
Krok drugi
STRUKTURA STRONY KATEGORII, PODKATEGORII I KART PRODUKTÓW
  • Struktura stron kategorii nie była zgodna z wymaganiami niezbędnymi do skutecznego promowania – na stronach wyświetlane były tylko linki do stron podkategorii, brakowało produktów, funkcji filtrowania i sortowania. Przebudowaliśmy układ strony kategorii i dodaliśmy wszystkie brakujące elementy.
  • Niektóre strony podkategorii, które były promowane, nie miały funkcji sortowania i filtrowania. Dodaliśmy brakujące elementy.
  • Karty produktów miały zakładki w swojej strukturze, które były realizowane jako osobne strony, co powodowało wiele stron o identycznym kontencie i spowalniało czas ładowania. Wszystkie zakładki zostały zrealizowane na jednej stronie. Z stron zakładek przekierowano na odpowiednie karty produktów.
  • Wszystkie strony zostały przesłane ponownie do zindeksowania, aby przyspieszyć indeksowanie za pomocą narzędzi dla webmasterów i Google Indexing API dla Google.
Cechy pracy nad projektem

Występował problem z usuwaniem kart produktów, które czasowo nie były dostępne: klient usuwał te karty ze strony, a statusy stron ciągle się zmieniały, co komplikowało proces ich indeksacji.

Funkcja filtrowania nie miała wszystkich niezbędnych parametrów do szybkiego i wygodnego wyboru produktów.

Ścisły proces uzgadniania poprawek z klientem.

Image
3
Krok trzeci
USUWANIE BŁĘDÓW TECHNICZNYCH
  • Przeprowadzenie pełnej audytu strony (część techniczna, treść, linki itp.) zgodnie z listą kontrolną zawierającą ponad 150 punktów.
  • Po przeprowadzeniu audytu klientowi udzielono zaleceń i opracowano zadania do usunięcia błędów przez dział techniczny, z priorytetem ważności. Przykładowe występujące błędy to między innymi:
    • zablokowane style i skrypty w pliku robots.txt
    • duplikująca się treść na stronach paginacji
    • brak niektórych stron w pliku sitemap.xml
    • duplikaty produktów
    • niewłaściwe przetwarzanie nieistniejących stron
    • uszkodzone i przekierowujące linki
Image
4
Krok czwarty
OPTYMALIZACJA WEWNĘTRZNA
  • Dla każdej promowanej strony opracowano zoptymalizowane metatagi: tytuł, opis, nagłówek h1.
  • Zoptymalizowano również meta i niepromowane strony kategorii i produktów (z pewnymi dostosowaniami według szablonu).
  • Praca nad wewnętrznym linkowaniem: wprowadzenie bloków powiązanych produktów, produktów z podobnych kolekcji, linków do nadrzędnej sekcji z kart produktów itp.
  • Sprawdzono funkcjonalność, formularze, przyciski i inne elementy na stronie. Na podstawie wyników przeglądu sporządzono zadania do poprawienia wykrytych błędów, które wpływały na użyteczność głównych formularzy i funkcji.
  • Praca nad funkcjonalnością (rozszerzenie parametrów, poprawa użyteczności filtra) i stronami filtrowania (optymalizacja metatagów i h1, przyjazne URL-e) w celu przyciągnięcia dodatkowego ruchu.
Image
5
Krok piąty
PRACA NAD UŻYTECZNOŚCIĄ, RUCHEM INFORMACYJNYM
  • Przygotowanie i uzupełnienie przydatnych informacji dla klientów:
    • dodawanie wideo i treści tekstowej na temat prawidłowego pomiaru, kalkulatora do obliczeń rozmiaru na podstawie parametrów
    • online konsultanta/możliwość konsultacji i wyboru bielizny w komunikatorach
    • korekta funkcji „Potrzebujesz pomocy z rozmiarem?” na stronach kart produktów
  • Analiza zachowań użytkowników na stronie i opracowanie ogólnych zaleceń dotyczących poprawy użyteczności.
  • Opracowanie zaleceń dotyczących użyteczności menu strony.
  • Opracowanie zaleceń dotyczących użyteczności wyszukiwania na stronie.
  • Analiza funkcjonalności filtra, koszyka, formularza zamówienia, opracowanie zaleceń.
  • Analiza i opracowanie zaleceń dotyczących użyteczności mobilnej wersji strony.
  • Analiza zapotrzebowania informacyjnego, zbieranie semantyki.
  • Opracowanie zadań do napisania artykułów.
  • Pisanie artykułów na temat promowanych usług w celu przyciągnięcia zainteresowanego ruchu i pracy nad wewnętrznym linkowaniem (dodawano linki do stron usług).
Image
6
Krok szósty
ZEWNETRZNY PROFIL LINKOWY

Umieszczanie linków na tematycznych platformach (linki zakotwiczone i bez zakotwiczenia):

  • Tworzenie zadania technicznego do napisania artykułów z linkiem do strony docelowej na stronie, pisanie i korekta artykułów, uzgodnienie
  • Wybór platform do umieszczania artykułów
  • Zamawianie i sprawdzanie umieszczania

Wyniki promocji strony internetowej sprzedającej damską bieliznę

Poprawa dynamiki % zapytań w TOP 10
~4-krotnie.
Wzrost ruchu organicznego o 2 razy.
Pozytywna dynamika kluczowych fraz w Google TOP.
Pod wrażeniem wyników? Nasz menedżer dobierze najlepszą ofertę dla Twojego biznesu.
×