Przede wszystkim klient był zainteresowany zwiększeniem ruchu organicznego na stronie, który miał być następnie przekształcany w klientów.
Na stronie brak numeru telefonu, pod którym można dzwonić, cały kontakt z klientami odbywa się za pośrednictwem WhatsApp i formularza kontaktowego dostępnego na stronie. Dlatego ważne było, aby formularz był dostępny na wszystkich stronach promowanych na stronie.
W pierwszym miesiącu działań przeprowadzono badanie popytu i wybrano słowa kluczowe do promocji. Stworzono listę słów kluczowych obejmującą kilka kierunków przewozu do różnych miast w trzech językach: rosyjskim, niemieckim i angielskim.
Aby skutecznie pozycjonować wybrane słowa kluczowe, konieczne było utworzenie i zoptymalizowanie nowych stron dla każdego promowanego kierunku.
Ważnym elementem procesu optymalizacji stron była nie tylko odpowiednia konfiguracja metatagów i tytułów, ale także wypełnienie ich wysokiej jakości treścią. Na początku działań strony zawierały tylko tekst zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych. Jednak dla skutecznego pozycjonowania konieczne było rozszerzenie zakresu informacji na stronach.
Na głównych stronach różnych wersji językowych witryny dodano następujące bloki:
Na stronach nowych kierunków, które zostały utworzone do promocji, umieszczono następujące elementy:
”
Równocześnie przeprowadzono prace nad poprawą wewnętrznych linków: dodano linki do stopki strony, umieszczono linki do promowanych stron w nagłówku strony oraz na stronach głównych.
Równolegle do prac na stronie prowadzono działania mające na celu poprawę jakości linków, dynamika których jest przedstawiona na zrzucie ekranu:
Wszystkie przeprowadzone prace pozwoliły na zwiększenie organicznego ruchu o 30% z 254 odwiedzających w październiku 2022 roku do 329 odwiedzających w styczniu 2023 roku.
Top 10 zmienił się następująco:
Top 30 zmienił się następująco:
Ponieważ klientowi zależało na szybszym wzroście ruchu na stronie, przeprowadzono analizę możliwości zwiększenia ruchu z wyników wyszukiwania. W lutym 2023 roku przeprowadzono badanie aktualnych regionów świadczenia usług i wspólnie z klientem wybrano miasta do utworzenia nowych stron dla niepromowanych kierunków.
Po utworzeniu stron dla niepromowanych kierunków i ich wypełnieniu, odnotowano znaczny wzrost ruchu w marcu 2023 roku. W porównaniu z początkiem działań, ruch organiczny wzrósł o 90% (do 484 odwiedzających w marcu 2023 roku).
Wraz z tym liczba zamówień dokonanych na stronie z ruchu organicznego w całym okresie działalności zwiększyła się pięciokrotnie: od 3 do 15 zamówień.