Klient zgłosił się z prośbą o SEO-promocję w celu poprawy pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania w przeglądarkach takich jak Google, zwiększenia ruchu docelowego oraz liczby konwersji.
Wcześniej strona internetowa nie była optymalizowana, więc konieczne było sprawdzenie, czy spełnia ona wymagania przeglądarek internetowych, skonfigurowanie właściwego indeksowania i regionalizacji, a także prace nad strukturą strony internetowej i stronami docelowymi. Równocześnie prowadziliśmy działania mające na celu poprawę optymalizacji wewnętrznej i zewnętrznej strony internetowej. Jednym z aspektów projektu było uzgodnienie wszystkich zmian na stronie z przedstawicielem klienta.
Strategia marketingowa musi uwzględniać wszelkie niuanse, począwszy od technicznych aspektów strony internetowej, po optymalizację zewnętrzną i historię domeny. Przeprowadzenie pełnej analizy strony internetowej z uwzględnieniem wskaźników SEO, aspektów technicznych, treści i użyteczności pozwoliło przygotować zalecenia dotyczące wzmocnienia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek oraz komercyjnego aspektu strony dla użytkowników.
Mącą wybrane jądro semantyczne to klucz do sukcesu w promocji strony internetowej. Ważne jest, aby dobrze dobrać celowe zapytania i odpowiednio je rozłożyć na stronach internetowych. Podczas tworzenia jądra semantycznego kierowaliśmy się informacjami od klienta (uwzględniliśmy jego preferencje w zakresie kierunków i produktów o wysokiej marży), zapotrzebowaniem użytkowników (analizowaliśmy katalog, nagłówki, struktury konkurencyjnych stron internetowych) oraz sugestiami od Google. W wyniku tego procesu w jądrze semantycznym pozostały tylko celowe i często wyszukiwane zapytania.
Brak stron docelowych dla zapytań użytkowników. Ustalanie wszelkich korekt na stronie internetowej w porozumieniu z osobą kontaktową klienta.
Proces optymalizacji rozpoczął się od dostosowania struktury strony internetowej do zapytań użytkowników. Następnie pracowano nad treściami, nagłówkami, meta tagami i wewnętrznym linkowaniem. Oprócz tego na stronie internetowej naprawiono błędy techniczne, ustalono prawidłowe indeksowanie zasobu, ustalono główne lustrzane odbicie, przetestowano wszystkie formularze kontaktowe i inne funkcje.
Analiza obecnej masy linków pod kątem spamu na zewnętrznych zasobach, badanie listy anchorów, sprawdzanie masy linków z witryn o podobnej tematyce pozwoliły na skonstruowanie właściwej strategii linkowania w celu osiągnięcia wyników.
HTTPS jest już nieodłącznym elementem jakościowej strony internetowej. Przejście witryny na bezpieczny protokół zostało zrealizowane bez spadku pozycji i ruchu.
Po wdrożeniu istotnych modyfikacji technicznych, strategii optymalizacji wewnętrznej i zewnętrznej, wysiłki zespołu zostały skierowane na optymalizację dodatkowych czynników rankingowych: wdrożenie szablonów, usunięcie stron o niskiej zawartości, wypełnienie sekcji informacyjnej oraz przygotowanie dalszej strategii rozwoju zasobu.