Klient, zajmujący się sprzedażą oświetlenia i pokrewnych produktów, miał kilka stron internetowych o podobnej strukturze. Głównym celem było poprawienie widoczności strony w wynikach wyszukiwania w przeglądarkach internetowych oraz zwiększenie liczby konwersji z wyników wyszukiwania za pośrednictwem promowanej strony. Wartość zachowanych pozycji innych zasobów klienta musiała również zostać zachowana.
Narzędzie – Pozycjonowanie stron.
Zbadaliśmy techniczne aspekty promowanej witryny, zidentyfikowaliśmy błędy w optymalizacji i indeksowaniu, określiliśmy punkty wejścia do wzrostu ruchu i przystąpiliśmy do ich wdrożenia.
Celem pozycjonowania było maksymalne objęcie katalogu produktów dostępnych na
Podczas sprawdzania stanu technicznego strona został wykryty problem z indeksacją stron filtrowania. Na stronie został skonfigurowany inteligentny filtr SEO, jednak większość stron generowanych przez ten filtr nie była widoczna w wynikach wyszukiwania. W trakcie audytu przygotowano specyfikację techniczną i naprawiono błąd z indeksacją, a także opracowano plan optymalizacji technicznej na kilka miesięcy.
Afiljacja zasobów klienta między sobą z powodu nieunikalnych danych kontaktowych. To wymagało dodatkowych zasobów czasowych, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty.
Duża ilość cech produktów pozwoliła na szybkie tworzenie i optymalizację stron filtrowania pod kątem potrzeb użytkowników. SEO-filtr umożliwia dostosowywanie zoptymalizowanych adresów URL, unikalnych metadanych i treści, co pozytywnie wpływa na pozycje w wynikach wyszukiwania podczas celowych zapytań.
Ważne jest nie tylko tworzenie i optymalizacja treści na stronach, ale także praca nad wewnętrznymi kotwicami, nawigacją oraz wyglądem prezentowanych informacji. Te wskaźniki wpływają na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania pod kątem kluczowych zapytań, a co za tym idzie na poziom ruchu organicznego.
Wygodna nawigacja na stronie jest jednym z kluczowych czynników pozycjonowania, ponieważ algorytmy wyszukiwarek uwzględniają wskaźniki zachowań użytkowników nie mniej niż optymalizację treści. Strona powinna być projektowana dla ludzi, a nie dla robotów wyszukiwarek. Dlatego pracowaliśmy nad nawigacją, filtrami i funkcjonalnością zgodnie z wymaganiami użyteczności oraz na podstawie danych z WebVizor.
Profil linkowy strony zawierał odnośniki z niskiej jakości źródeł. Takie linki nie tylko nie przynoszą korzyści, ale mogą także zaszkodzić stronie, do której prowadzą, a także ogólnie stronie. Dlatego oceniliśmy źródła, z których pochodzą zewnętrzne linki – odrzuciliśmy linki z niezwiązanych, niskiej jakości i spamowych źródeł.