Głównym celem postawionym przez klienta było zwiększenie ruchu ze stron wyszukiwarek i pozycji strony.
Na początku kampanii pozycjonowania objęliśmy jeden region, a później rozszerzyliśmy obszar działania na kilka docelowych regionów ruchu: Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Kanada, Ukraina.
Zebraliśmy słowa kluczowe, dokładnie analizując zapotrzebowanie w wyszukiwarkach w docelowych regionach – USA, Wielka Brytania, Kanada, Ukraina (specyfika działalności klienta stanowiła wyzwanie). Przeprowadziliśmy klasteryzację zapytań.
W kolejnym etapie przeanalizowaliśmy inne rynki i zaproponowaliśmy klientowi wejście na rynki Francji, Hiszpanii, Niemiec, Brazylii.
Przeprowadziliśmy kompleksową audyt witryny w celu sprawdzenia wszystkich wskaźników SEO, zawartości i komponentów technicznych, a także poziomu obecnej optymalizacji zewnętrznej. Przeprowadziliśmy również szereg działań w celu skonfigurowania właściwej indeksacji i renderowania treści witryny. Po skonfigurowaniu renderowania, wyszukiwarki zaczęły indeksować całą zawartość witryny, co przyczyniło się do wzrostu pozycji i ruchu.
Przeprowadziliśmy szczegółową analizę masy linków witryny oraz konkurencyjnych witryn. Witrynie brakowało zewnętrznych linków i źródeł linków. Praca nad masą linków została rozpoczęta natychmiast po ogólnym audycie witryny. Główny nacisk w strategii został położony na zdobywanie linków od użytkowników, postów gościnnych oraz rozpowszechnianie obrazów z linkami do witryny.
Przeprowadziliśmy analizę pozycji witryny dla istniejących stron. Priorytetowo zajmowaliśmy się słowami kluczowymi, które witryna pozycjonowała w TOP-20-30 i pracowaliśmy nad ich awansem do TOP-10 poprzez optymalizację meta tagów, generację i optymalizację treści, pracę nad kluczowymi słowami w tytułach kart produktów, elementach skrzynkowych itp. Pracowaliśmy również nad zwiększeniem optymalizacji kart produktów (wprowadzając dodatkowe cechy, recenzje 320 stopni, rozszerzając zdjęcia modeli, mikrodane itp.).
Przeprowadziliśmy optymalizację stron filtracji i tagów: optymalizacja standardowa meta tagów, tytułów, konfiguracja wewnętrznych linków między tymi stronami.
Przeprowadziliśmy pracę nad optymalizacją istniejących treści informacyjnych oraz tworzeniem nowych treści. Analizowaliśmy bezpośrednich i pokrewnych konkurentów pod kątem stron liderów, popularnych tematów i kierunków tworzenia treści. Tematy do artykułów informacyjnych szukaliśmy również na tematycznych forach (analizowaliśmy tematy i treści, które tworzyli użytkownicy).