Głównym celem firmy było zwiększenie liczby zapytań ze strony internetowej poprzez przyciągnięcie użytkowników z ruchu organicznego. Interesowało ich poprawienie użyteczności i wskaźników zachowań na stronie.
Pracując nad projektem, współpracowaliśmy z zespołem technicznym klienta. Z naszej strony Seolodzy przeprowadzili audyt strony, zoptymalizowaliśmy ją wewnętrznie i przygotowaliśmy zalecenia dotyczące poprawy błędów technicznych i wprowadzenia zmian. Przez całą współpracę analizowaliśmy i optymalizowaliśmy wskaźniki, które interesowały klienta.
Zostały wybrane słowa kluczowe zawierające zapytania celowe i częstotliwość ich występowania, a następnie zostało przypisane zapytania do stron docelowych. Wybór rdzenia semantycznego i klasyfikacja zapytań była oparta na zapotrzebowaniu użytkowników (zanalizowano katalog, nagłówki, struktury konkurencyjnych stron internetowych), podpowiedziach pochodzących z wyszukiwarek oraz życzeniach klienta. Poszerzenie rdzenia semantycznego, pokrycie nowych kategorii oraz tworzenie nowych sekcji było kontynuowane przez cały okres promocji.
Wskaźniki techniczne, aktualna optymalizacja wewnętrzna, liczba linków z jakościowych źródeł – analiza tych wskaźników na wstępnym etapie umożliwiła opracowanie efektywnej strategii promocji. W dalszej części badanie wskaźników behawioralnych pomogło zidentyfikować słabe punkty strony internetowej i je wyeliminować.
Branża o wysokiej konkurencyjności, wysoki próg wejścia do rynku, spersonalizowany system zarządzania, trudności w wdrożeniu zmian technicznych.
Pracowano nad treścią strony internetowej: optymalizowano i tworzono teksty, nagłówki i meta opisy, a także wprowadzano wewnętrzne linki. Przeprowadzono prace nad optymalizacją i tworzeniem stron docelowych, poprawiając ich jakość. Ponadto, na stronie internetowej naprawiono błędy techniczne i skonfigurowano właściwą indeksację strony.
Często udział ruchu z urządzeń mobilnych przewyższa udział ruchu z komputerów stacjonarnych. Dlatego ważne jest uwzględnienie responsywności strony internetowej dla urządzeń o różnych rozmiarach ekranów. Użytkownik z urządzenia mobilnego powinien mieć możliwość dokonania wszystkich czynności na stronie internetowej w minimalnej liczbie kliknięć: znalezienie produktu, złożenie zamówienia, przejście do kategorii. Przeprowadziliśmy analizę responsywnej wersji i opracowaliśmy zalecenia dotyczące usunięcia znalezionych błędów.
Przeprowadziliśmy analizę aktualnej masy linkowej promowanej strony internetowej oraz stron o podobnej tematyce pod kątem liczby źródeł zewnętrznych i linków, linków dofollow/nofollow, zakotwiczonych/niezakotwiczonych linków. Opracowaliśmy ogólną strategię stopniowego zwiększania masy linkowej strony internetowej.
Po przeprowadzeniu podstawowych prac mających na celu usunięcie krytycznych błędów technicznych oraz strategii optymalizacji zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej, wysiłki zespołu zostały skierowane na optymalizację dodatkowych czynników rankingowych i zwiększenie użyteczności strony internetowej: wprowadzenie dodatkowych bloków na stronach docelowych, wzbogacenie sekcji informacyjnej, kontrolę stanu technicznego oraz przygotowanie dalszej strategii rozwoju strony internetowej.