Przed rozpoczęciem działań promocyjnych przeprowadzony został redesign strony internetowej. Dla klienta ważne było wprowadzenie nowej strony bez błędów, minimalną stratą w pozycjach oraz dalszym wzrostem ruchu i zapytań.
Narzędzie – Optymalizacja witryny.
Przygotowanie redesignu obejmowało sprawdzenie witryny i przetestowanie jej funkcjonalności. Dlatego na początek przeprowadziliśmy pełną audyt witryny, naprawiliśmy krytyczne błędy, stworzyliśmy mapę witryny i wprowadziliśmy poprawki. Następnie, w konkurencyjnym otoczeniu branżowym, zdecydowaliśmy się na pełne zdefiniowanie semantyki witryny i rozpoczęcie optymalizacji pod względem słów kluczowych o średniej i niskiej częstotliwości.
W celu zminimalizowania spadku wyników po przeprojektowaniu strony ważne jest, aby nowa strona nie była gorsza pod względem struktury, treści i funkcjonalności od starej. Dlatego przeprowadziliśmy pełny audyt strony oraz testowanie funkcjonalności, aby wykryć błędy popełnione podczas tworzenia nowej strony.
W wyniku audytu wykryliśmy szereg krytycznych błędów, które należało naprawić przed uruchomieniem nowej strony: „uszkodzone” strony na stronie, nieuzupełnione meta-tagi dla stron kategorii, dublowanie stron kart produktów.
Przeprojektowanie strony zostało wykonane przez zewnętrznego wykonawcę, dlatego konieczne było nawiązanie kontaktu z twórcami nowej strony w celu naprawy istotnych błędów związanych z SEO i ukończenia projektu przeprojektowania strony.
Po uruchomieniu nowej strony zostaly ustawione przekierowania na poszczególne strony, co pomogło zminimalizować spadek pozycji i ruchu organicznego. Po uruchomieniu strony dostosowano również plik robots.txt, zaktualizowano plik sitemap.xml, przeniesiono kody śledzenia, sprawdzono przeniesienie treści na stronę i poprawność działania przekierowań, a także przeprowadzono ważne strony na ponowne indeksowanie.
Klient zlecił promocję całego asortymentu swojej strony internetowej, skupiając się na kilku priorytetowych kierunkach, które miały na celu osiągnięcie pozycji w TOP-3. Dlatego zostało opracowane jądro semantyczne zawierające około 800 zapytań. Większość zapytań stanowiły zapytania o średniej i niskiej częstotliwości, ponieważ branża pokryć podłogowych jest dość konkurencyjna, a osiągnięcie TOP-3 wymaga długoterminowej strategii promocji, podczas gdy klient oczekiwał wzrostu ruchu w ciągu pierwszych 3-4 miesięcy.
Nowa strona internetowa miała początkowo rozbudowane opcje filtrowania produktów. Dlatego przed rozpoczęciem promocji pod niskoczęstotliwościowe zapytania wybrano strony filtrowania, uprzednio sprawdzając możliwość umieszczenia na nich unikalnych nagłówków, meta-opisów i treści. Dla poprawy nawigacji po tych stronach wprowadzono tagi przed katalogiem.
Z powodu dużej liczby promowanych stron meta-tagi strony zostały wypełnione według szablonu, a następnie dostosowane na osobnych stronach na podstawie wyników indeksacji. Ponadto przeprowadzono optymalizację tekstu, linkowania wewnętrznego i obrazów.