Klient zgłosił się z prośbą o pozycjonowanie witryny w celu zwiększenia liczby konwersji z wyników organicznych, realizacji zadań technicznych i podniesienia widoczności witryny w wynikach wyszukiwania.
Na początkowym etapie strona internetowa miała wiele błędów technicznych, takich jak nieprawidłowe przetwarzanie nieistniejących stron, brak stron docelowych pod usługi firmy i błędy w konfiguracji protokołu HTTPS. Po naprawieniu błędów postanowiliśmy pracować nad tworzeniem stron docelowych i ich wypełnieniem wysokiej jakości treścią. Dodatkowo skupiliśmy się na obszarze informacyjnym i czynnikach handlowych.
Ponieważ firma była niewielka, postawiliśmy na wąski obszar promocji projektu – wybraliśmy Mińsk.
To rozwiązanie pozwoliło nie rozpraszać zasobów na zdobywanie uwagi użytkowników z innych regionów, a skoncentrować się na pozycjonowaniu strony w regionie o najwyższej konwersji.
Struktura strony internetowej zawierała tylko podstawowe strony usług, podczas gdy informacje o etapach ich świadczenia i podusługach w ogóle nie istniały na stronie. Wypełnienie briefu pozwoliło nam określić kwalifikacje pracowników i rozszerzyć obszary doboru JĄDRA SEMANTYCZNEGO o usługi, które są w kompetencji firmy.
Brak stron docelowych pod zapytaniami użytkowników, obecność błędów technicznych. Klienta interesowało przyciągnięcie klientów nie tylko osób fizycznych, ale także firm.
Po zatwierdzeniu przez klienta jądra semantycznego, stworzyliśmy optymalną strukturę witryny. Dla każdego obszaru wydzielono oddzielną stronę docelową, na której umieszczono treści eksperckie. W celu podniesienia poziomu wiedzy treści, skorzystaliśmy z pomocy specjalisty ze strony klienta.
Istniejąca sekcja informacyjna była wypełniona zaledwie kilkoma artykułami. To było niewystarczające dla strony o tej tematyce. Oprócz wyboru słów kluczowych komercyjnych, przeanalizowaliśmy również zapytania, które często zadawali potencjalni klienci. Na ich podstawie stworzyliśmy artykuły zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych o niskiej i średniej częstotliwości oraz uwzględniliśmy frazy LSI.
Rzeczywiste przykłady pracy i analizy sytuacji pozwalają potencjalnym klientom zdobyć informacje o kompetencjach firmy, zwiększając ich zaufanie na etapie badania informacji. Ten format również sprzyja zwiększeniu zaangażowania na stronie i ma pozytywny wpływ na zachowania użytkowników.
Niezwykle ważne jest obecność elementów handlowych na stronie, takich jak informacje o kosztach, formularze kontaktowe i warunki współpracy.
Wdrożenie czatu online pozwoliło zwiększyć czas spędzany przez użytkowników na stronie, co również miało pozytywny wpływ na konwersje witryny.