Zadanie postawione przed nami przez klienta polegało na wypełnieniu grafiku lekarzy w centrum medycznym, zwiększeniu pozycji w Google (głównie w wynikach wyszukiwania na podstawie częstych zapytań).
Przy tym konieczne było uwzględnienie szerokiej gamy usług, co zajęło kilka tygodni na opracowanie odpowiedniej struktury semantycznej.
Od strony klienta była surowa procedura zatwierdzania poprawek oraz autorski system zarządzania treścią na stronie internetowej.
Narzędzie – Pozycjonowanie stron internetowych.
Promocja rozpoczęła się od opracowania wszystkich dziedzin działalności centrum medycznego, badania zapotrzebowania na wyszukiwanie oraz poszukiwania nowych kierunków, które pomogą przyciągnąć ruch. Na początkowym etapie strona internetowa miała wiele błędów technicznych: duplikowane treści, niepoprawna obsługa nieistniejących stron, brak stron docelowych, błędy w układzie strony internetowej i inne. Naprawa błędów była utrudniona przez niestandardowy system CMS oraz konieczność współpracy z klientem w zakresie aspektów technicznych. Po usunięciu błędów skupiliśmy się na optymalizacji istniejących stron docelowych i tworzeniu nowych. Tworzenie treści eksperckich było realizowane we współpracy ze specjalistami z centrum medycznego. Dodatkowo pracowaliśmy nad sekcją informacyjną (tworzenie, wypełnianie i optymalizacja) oraz czynnikami E-A-T.
Wysoka konkurencja w branży (publiczne i prywatne centra medyczne, kliniki, specjalistyczne centra i gabinety, lekarze prowadzący własną praktykę itp.).
Wymagania wyszukiwarek internetowych wobec treści i jakości strony (ponieważ strona dotyczy tematyki YMYL – zasobów, które mogą wpływać na zdrowie, stabilność finansową lub bezpieczeństwo człowieka), wymaga dodatkowej pracy nad czynnikami E-A-T rankingowymi (Ekspertyza, Autorytet, Zaufanie).
W branży medycznej istnieje wiele zapytań informacyjnych. Aby zwiększyć zasięg grupy docelowej i przyciągnąć dodatkowy ruch, konieczne było utworzenie bloga i systematyczne zasilenie go wysokiej jakości wiarygodnymi informacjami.
W tej dziedzinie ważna jest również jakość linków zewnętrznych, źródeł i kotwic. Dlatego starannie dobieraliśmy źródła, pisaliśmy jakościowe, obszerne teksty. Umieszczanie linków na tematycznych platformach (linki kotwicowe i niekotwicowe):