Klient

Czego potrzebowała marka

Zadanie postawione przed nami przez klienta polegało na wypełnieniu grafiku lekarzy w centrum medycznym, zwiększeniu pozycji w Google (głównie w wynikach wyszukiwania na podstawie częstych zapytań).

Przy tym konieczne było uwzględnienie szerokiej gamy usług, co zajęło kilka tygodni na opracowanie odpowiedniej struktury semantycznej.

Od strony klienta była surowa procedura zatwierdzania poprawek oraz autorski system zarządzania treścią na stronie internetowej.

Rozwiązanie

Co zrobiliśmy

Narzędzie – Pozycjonowanie stron internetowych.

Promocja rozpoczęła się od opracowania wszystkich dziedzin działalności centrum medycznego, badania zapotrzebowania na wyszukiwanie oraz poszukiwania nowych kierunków, które pomogą przyciągnąć ruch. Na początkowym etapie strona internetowa miała wiele błędów technicznych: duplikowane treści, niepoprawna obsługa nieistniejących stron, brak stron docelowych, błędy w układzie strony internetowej i inne. Naprawa błędów była utrudniona przez niestandardowy system CMS oraz konieczność współpracy z klientem w zakresie aspektów technicznych. Po usunięciu błędów skupiliśmy się na optymalizacji istniejących stron docelowych i tworzeniu nowych. Tworzenie treści eksperckich było realizowane we współpracy ze specjalistami z centrum medycznego. Dodatkowo pracowaliśmy nad sekcją informacyjną (tworzenie, wypełnianie i optymalizacja) oraz czynnikami E-A-T.

Zadziwieni wynikami? Nasz menedżer znajdzie najlepszą ofertę dla Twojego biznesu.
Image
1
Krok pierwszy

Semantyka i struktura strony

  • Przeprowadziliśmy analizę branży, zapotrzebowanie na wyszukiwanie (głównie koncentrując się na słowach kluczowych o niskiej i średniej konkurencji; po podstawowej optymalizacji uwzględniliśmy także wiele słów kluczowych o dużej konkurencji).
  • Na tej podstawie opracowaliśmy semantyczne jądro aktualnych usług.
  • Zapytania zostały podzielone na grupy zgodnie z analizą wyników wyszukiwania i zapotrzebowaniem.
  • Dla każdej grupy przypisaliśmy odpowiednią stronę docelową (niektóre strony nie istniały na stronie).
  • Stworzyliśmy strukturę strony i określiliśmy właściwą strukturę witryny. Na przykład sekcja „Diagnostyka funkcjonalna” wcześniej nie zawierała podkategorii, wszystkie usługi były umieszczone na jednej stronie. Dodaliśmy strony docelowe dla każdej grupy zapytań, takie jak „Bioimpedancja”, „Spirometria” i wiele innych.
  • Stopniowo tworzyliśmy i optymalizowaliśmy brakujące strony docelowe.
Image
2
Krok drugi

Optymalizacja wewnętrzna

  • Dla każdej strony promowanej opracowaliśmy zoptymalizowane metatagi: tytuł, opis, nagłówek H1.
  • Zoptymalizowaliśmy również metatagi na stronach, które nie były promowane (według wzoru z dodatkowymi poprawkami).
  • Przygotowaliśmy specyfikacje techniczne dla tekstów (w specyfikacjach zawieraliśmy wszystkie niezbędne elementy, w tym szczegółową strukturę przyszłego tekstu i odnośniki do wysokiej jakości źródeł eksperckich).
  • Napisaliśmy teksty, przeczytaliśmy je specjalistom w danej dziedzinie, uzgodniliśmy je. Wprowadziliśmy kontekstowe odnośniki i umieściliśmy je na stronie.
  • Pracowaliśmy nad wewnętrzną linkowalnością: wstawiliśmy bloki powiązanych usług, podobnych usług z kategorii, pracowaliśmy nad kontekstowym linkowaniem.
  • Pracowaliśmy nad strukturą stron usług: uwydatniliśmy dla użytkownika takie ważne informacje, jak konieczność zawarcia umowy, obecność obowiązkowych dokumentów, przeciwwskazania; dodaliśmy mapę z najbliższym centrum medycznym; blok z procedurą przygotowania do badań.
  • Sprawdziliśmy funkcjonalność formularzy, przycisków i innych elementów na stronie. Na podstawie wyników testów opracowaliśmy specyfikacje techniczne do poprawy znalezionych niedociągnięć, które wpływały na użyteczność głównych form i funkcji.
Cechy pracy nad projektem

Wysoka konkurencja w branży (publiczne i prywatne centra medyczne, kliniki, specjalistyczne centra i gabinety, lekarze prowadzący własną praktykę itp.).

Wymagania wyszukiwarek internetowych wobec treści i jakości strony (ponieważ strona dotyczy tematyki YMYL – zasobów, które mogą wpływać na zdrowie, stabilność finansową lub bezpieczeństwo człowieka), wymaga dodatkowej pracy nad czynnikami E-A-T rankingowymi (Ekspertyza, Autorytet, Zaufanie).

Image
3
Krok trzeci

Rozwiązywanie błędów technicznych utrudniających SEO

  • Przeprowadzenie pełnej audytu strony (część techniczna, treść, linki itp.) zgodnie z listą kontrolną obejmującą ponad 150 punktów.
  • Po przeprowadzeniu audytu zostały udzielone klientowi zalecenia i opracowane specyfikacje techniczne dotyczące usuwania błędów dla działu technicznego, z uwzględnieniem priorytetu ważności. Przykłady obecnych błędów obejmują:
    • duplikaty stron usług;
    • nieprawidłowe przetwarzanie nieistniejących stron;
    • błędy w układzie strony (brak nagłówków H1 na wielu stronach, nadmiarowe style itp.);
    • obecność złamanych i przekierowanych linków;
    • nieustawione główne lustro.
Image
4
Krok czwarty

Praca nad wskaźnikami E-A-T

  • Prezentacja informacji o specjalistach firmy (utworzenie sekcji „Lekarze”, zawarcie wszystkich niezbędnych informacji o pracownikach itp.).
  • Dodanie linków w tekstach do strony eksperta-lekarza, daty publikacji i aktualizacji, bloku umożliwiającego zadawanie pytań, linku do strony profilu lekarza na portalu o lekarzach itp.
  • Utworzenie sekcji „FAQ” (Często Zadawane Pytania) z aktualnymi informacjami.
  • Rozwinięcie sekcji „Opinie”, umieszczanie na stronie linków do autorytatywnych w branży stron recenzujących.
  • Rozwinięcie sekcji „Sprzęt”, rozszerzenie i aktualizacja informacji, optymalizacja.
  • Rozbudowa i wizualizacja informacji na stronie „Kontakt”.
  • Rozszerzenie informacji o instytucji. Dodanie nagród i certyfikatów, historii, daty założenia itp.
  • Zapewnienie na stronie powiadomień i informacji o polityce prywatności, polityce cookies itp.
Image
5
Krok piąty

Praca nad ruchem informacyjnym

W branży medycznej istnieje wiele zapytań informacyjnych. Aby zwiększyć zasięg grupy docelowej i przyciągnąć dodatkowy ruch, konieczne było utworzenie bloga i systematyczne zasilenie go wysokiej jakości wiarygodnymi informacjami.

  • Utworzona została sekcja informacyjna na stronie (została podzielona na kategorie „Wiadomości z centrum”, „Przydatne informacje”).
  • Przeprowadzono analizę zapotrzebowania na informacje, zebrano semantykę.
  • Przygotowane zostały specyfikacje techniczne dotyczące pisania artykułów.
  • Napisano artykuły dotyczące promowanych usług, aby przyciągnąć zainteresowany ruch i pracowano nad wewnętrzną linkowalnością (umieszczono linki do stron usług).
Image
6
Krok szósty

Zewnętrzny profil linków

W tej dziedzinie ważna jest również jakość linków zewnętrznych, źródeł i kotwic. Dlatego starannie dobieraliśmy źródła, pisaliśmy jakościowe, obszerne teksty. Umieszczanie linków na tematycznych platformach (linki kotwicowe i niekotwicowe):

  • tworzenie specyfikacji technicznej do napisania artykułów z linkiem do strony docelowej na stronie internetowej, pisanie i korekta artykułów, uzgodnienia;
  • wybór platform do umieszczania artykułów;
  • zamawianie i sprawdzanie umieszczenia.

Wyniki promocji wieloprofilowego centrum medycznego:

Zwiększenie liczby odwiedzin z wyszukiwarek o 13 razy.
Wzrost ruchu informacyjnego.
Osiągnięcie TOP-10 wyników wyszukiwania dla kluczowych zapytań o dużym natężeniu (Google):
  • „badania”: 2/6
  • „lekarz”: 3/9
  • „ginekolog”: 3/7
  • „oddawanie próbek”: 4/7
Wzrost widoczności strony internetowej w Google.
Pozytywna dynamika dla kluczowych tematycznych fraz w TOP.

×