Wzrost ruchu organicznego o 10 razy.
Wzrost ilości linków zewnętrznych o 2,8 razy.
Poprawa dynamiki pozycji w TOP 10 na wszystkich promowanych regionach o ~5-9 razy.
Klient
Wymagania klienta

Klient postawił przed nami zadanie zwiększenia ruchu z wyszukiwarek i poprawy pozycji w Google. Do promocji dostarczono: główną stronę internetową dla regionu Polski, foldery językowe dla sąsiednich regionów oraz wersję anglojęzyczną dla Stanów Zjednoczonych.

Rozwiązanie
Co zrobiliśmy

Narzędzie – Pozycjonowanie stron.

Zespół rozpoczął proces pozycjonowania od dogłębnej analizy wszystkich kierunków usług oferowanych przez klienta w Polsce, USA i na Ukrainie – analizy jądra semantycznego.
W wyniku analizy okazało się, że struktura strony wymaga korekty: tworzono nowe strony usług i dokonywano podziału jednej obszernej kategorii na mniejsze podkategorie.
Dodatkowo, pracowano nad sekcją informacyjną (wypełnianie i optymalizacja), ponieważ tematyka strony miała charakter informacyjny; wdrażano także przydatne informacje dla użytkowników (strona „Pytania i odpowiedzi” i inne).

Pod wrażeniem wyników? Nasz menedżer dobierze optymalną ofertę dla Twojego biznesu.
Image
1
Krok pierwszy
Semantyka i struktura strony
  • Głęboka analiza branży i zapotrzebowania na rynku. Tworzenie jądra semantycznego dla aktualnych kierunków z uwzględnieniem kluczowych słów LSI, klastrowanie zapytań.
  • Pełna restrukturyzacja struktury witryny, tworzenie drzewa strony: podział ogólnych kategorii na bardziej szczegółowe (na przykład na stronie była tylko ogólna kategoria „Usługi księgowe”, ale utworzono podkategorie, takie jak:
  • Inwentaryzacja i rozliczanie środków trwałych
  • Kontrola ksiąg rachunkowych
  • Usługi kadrowe i rozliczenia płac
  • Prowadzenie ksiąg handlowych i rachunkowych
  • Przygotowywanie deklaracji podatkowych i deklaracji zus
  • Przygotowywanie rocznych sprawozdań finansowych
  • Ustalanie i kontrola księgowania długów podatkowych i rachunkowych oraz inne.
  • Stopniowo tworzono i optymalizowano brakujące strony docelowe.
Image
2
Krok drugi
Optymalizacja wewnętrzna

Na stronie występowało wiele błędów technicznych. Przeprowadziliśmy pełną audyt stron internetowych (część techniczną, treść, linki itp.) na podstawie listy kontrolnej zawierającej ponad 150 punktów.

Po przeprowadzeniu audytu udzieliliśmy klientowi zaleceń i stworzyliśmy zadania do usunięcia błędów, z uwzględnieniem ich priorytetu.

Przykłady błędów:

  • Zablokowane style i skrypty w pliku robots.txt;
  • Obecność niskiej jakości stron na stronie (plawienie się wersji, style itp.);
  • Obecność uszkodzonych linków na stronie i w pliku sitemap.xml;
  • Obecność dużej liczby nagłówków niezwiązanych bezpośrednio z zawartością stron; obecność zbędnych znaczników (<br>, <strong> itp.).

Przeprowadziliśmy optymalizację meta tagów h1, h2-h4, tytułów i opisów na wszystkich stronach witryny (na stronach promowanych uwzględniając główne słowa kluczowe, na stronach nierozwijanych stosując szablon).

Przeprowadziliśmy prace nad wewnętrznym linkowaniem, w tym:

  • Wprowadzenie linków do podkategorii na strony kategorii.
  • Wprowadzenie bloków z tematycznymi linkami do stron informacyjnych.
  • Praca nad linkami kontekstowymi i innymi.

Przeprowadziliśmy także optymalizację stron usług promowanych, co obejmowało:

  • Wprowadzenie materiałów graficznych, diagramów i wykresów, aby ułatwić użytkownikom zrozumienie informacji, na przykład:

Dodaliśmy także funkcję kalkulacji kosztów usług księgowych (kalkulator).

Wszystkie strony zostały wysłane ponownie do zindeksowania, aby przyspieszyć indeksację za pomocą narzędzi webmastera i Google Indexing API dla Google.

Cechy pracy nad projektem

Trudności związane z tematyką i specyfiką działalności klienta.

Mieszane wyniki wyszukiwania, obecność wielu źródeł informacji.

Ścisły proces uzgadniania poprawek z klientem. Długi proces oczekiwania na dostęp do strony w celu wprowadzenia niezbędnych zmian.

Image
3
Krok trzeci
Praca nad ruchem informacyjnym

Początkowo sekcja informacyjna witryny była dostępna tylko w wersji polskiej. Przetłumaczyliśmy treść informacyjną na język angielski i rosyjski dla odpowiednich regionalnych folderów.

Praca ta pozwoliła na przyciągnięcie dodatkowego ruchu w regionach oraz rozszerzenie struktury witryny i poprawę wewnętrznego linkowania.

Po zakończeniu tego zadania rozpoczęliśmy proces tworzenia nowych treści informacyjnych dla wszystkich regionów objętych promocją.

Image
4
Krok czwarty
Profil linków zewnętrznych

Podczas optymalizacji strony internetowej świadczącej usługi księgowe w Polsce, przeważnie korzystaliśmy z marketingu społecznościowego i zdobywania linków do artykułów. W przypadku obszaru rosyjskojęzycznego pracowaliśmy nad blogami (tworzenie blogów na poddomenach autorytarnych źródeł z linkiem do strony), źródłami artykułów i katalogami tematycznymi.

Do wyszukiwania odpowiednich platform tematycznych używaliśmy operatorów Google:

intext:
intitle:
site:
inurl:forum
inurl:blog
inurl:news

Znalezione platformy były analizowane pod kątem duplikatów, tematyki i głównych wymagań.

Platformy te musiały spełniać określone wymagania, takie jak ranking domeny (DR>15-20), ilość ruchu (co najmniej 700 użytkowników miesięcznie), domeny źródłowe (.pl, .com, .info itp.).

Umieszczanie linków społecznościowych na tematycznych forach i wątkach tematycznych, a także na źródłach informacji i wiadomościach miało na celu pomoc potencjalnym klientom w znalezieniu odpowiedniej usługi oraz zdobycie linku do strony z zaufanego źródła.

Wyniki promocji witryny świadczącej usługi księgowe w Polsce

Wzrost ruchu organicznego o 10-krotność.
Wzrost liczby zewnętrznych źródeł linków o 2,8-krotność.
Poprawa dynamiki wyników organicznych zapytań we wszystkich promowanych regionach do pierwszej dziesiątki o 5-9 razy.
Pod wrażeniem wyników? Nasz menedżer dobierze optymalną ofertę dla Twojego biznesu.
×