Klient postawił przed nami zadanie zwiększenia ruchu z wyszukiwarek i poprawy pozycji w Google. Do promocji dostarczono: główną stronę internetową dla regionu Polski, foldery językowe dla sąsiednich regionów oraz wersję anglojęzyczną dla Stanów Zjednoczonych.
Narzędzie – Pozycjonowanie stron.
Zespół rozpoczął proces pozycjonowania od dogłębnej analizy wszystkich kierunków usług oferowanych przez klienta w Polsce, USA i na Ukrainie – analizy jądra semantycznego.
W wyniku analizy okazało się, że struktura strony wymaga korekty: tworzono nowe strony usług i dokonywano podziału jednej obszernej kategorii na mniejsze podkategorie.
Dodatkowo, pracowano nad sekcją informacyjną (wypełnianie i optymalizacja), ponieważ tematyka strony miała charakter informacyjny; wdrażano także przydatne informacje dla użytkowników (strona „Pytania i odpowiedzi” i inne).
Na stronie występowało wiele błędów technicznych. Przeprowadziliśmy pełną audyt stron internetowych (część techniczną, treść, linki itp.) na podstawie listy kontrolnej zawierającej ponad 150 punktów.
Po przeprowadzeniu audytu udzieliliśmy klientowi zaleceń i stworzyliśmy zadania do usunięcia błędów, z uwzględnieniem ich priorytetu.
Przykłady błędów:
Przeprowadziliśmy optymalizację meta tagów h1, h2-h4, tytułów i opisów na wszystkich stronach witryny (na stronach promowanych uwzględniając główne słowa kluczowe, na stronach nierozwijanych stosując szablon).
Przeprowadziliśmy prace nad wewnętrznym linkowaniem, w tym:
Przeprowadziliśmy także optymalizację stron usług promowanych, co obejmowało:
Dodaliśmy także funkcję kalkulacji kosztów usług księgowych (kalkulator).
Wszystkie strony zostały wysłane ponownie do zindeksowania, aby przyspieszyć indeksację za pomocą narzędzi webmastera i Google Indexing API dla Google.
Trudności związane z tematyką i specyfiką działalności klienta.
Mieszane wyniki wyszukiwania, obecność wielu źródeł informacji.
Ścisły proces uzgadniania poprawek z klientem. Długi proces oczekiwania na dostęp do strony w celu wprowadzenia niezbędnych zmian.
Początkowo sekcja informacyjna witryny była dostępna tylko w wersji polskiej. Przetłumaczyliśmy treść informacyjną na język angielski i rosyjski dla odpowiednich regionalnych folderów.
Praca ta pozwoliła na przyciągnięcie dodatkowego ruchu w regionach oraz rozszerzenie struktury witryny i poprawę wewnętrznego linkowania.
Po zakończeniu tego zadania rozpoczęliśmy proces tworzenia nowych treści informacyjnych dla wszystkich regionów objętych promocją.
Podczas optymalizacji strony internetowej świadczącej usługi księgowe w Polsce, przeważnie korzystaliśmy z marketingu społecznościowego i zdobywania linków do artykułów. W przypadku obszaru rosyjskojęzycznego pracowaliśmy nad blogami (tworzenie blogów na poddomenach autorytarnych źródeł z linkiem do strony), źródłami artykułów i katalogami tematycznymi.
Do wyszukiwania odpowiednich platform tematycznych używaliśmy operatorów Google:
intext:
intitle:
site:
inurl:forum
inurl:blog
inurl:news
Znalezione platformy były analizowane pod kątem duplikatów, tematyki i głównych wymagań.
Platformy te musiały spełniać określone wymagania, takie jak ranking domeny (DR>15-20), ilość ruchu (co najmniej 700 użytkowników miesięcznie), domeny źródłowe (.pl, .com, .info itp.).
Umieszczanie linków społecznościowych na tematycznych forach i wątkach tematycznych, a także na źródłach informacji i wiadomościach miało na celu pomoc potencjalnym klientom w znalezieniu odpowiedniej usługi oraz zdobycie linku do strony z zaufanego źródła.