04.10.2021
w SEO
10 etapów pozycjonowania SEO
Pozycjonowanie SEO obejmuje poprawę witryny zarówno od wewnątrz – poprzez treść i parametry techniczne, jak i od zewnątrz – poprzez zwiększenie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest umieszczenie witryny w TOP 10 wyników wyszukiwania dla określonego zapytania. Droga do osiągnięcia tego celu składa się z wielu kroków. Przyjrzyjmy się każdemu z nich bliżej.
Audytoria witryny.
- sprawdza ograniczenia w pozycjonowaniu, obecność problemów z indeksowaniem, określa widoczność witryny;
- analizuje stan techniczny witryny;
- określa lokalizację geograficzną witryny;
- bada czynniki zewnętrzne.
Badanie konkurencji.
Wybór rdzenia semantycznego.
- odpowiadać tematyce witryny,
- mieć znacznik handlowy lub informacyjny,
- obejmować całe zapytanie wyszukiwania.
Grupowanie zapytań.
- Soft – gdy występuje przecięcie 2 lub więcej adresów URL w wynikach wyszukiwania, zwykle stosowane dla zapytań w dużych artykułach informacyjnych;
- Hard – gdy występuje przecięcie 3 lub więcej adresów URL w wynikach wyszukiwania, stosowane dla dokładnych słów kluczowych handlowych.
Praca nad strukturą witryny.
Wewnętrzna optymalizacja.
- Wykrywają i usuwają błędy, duplikaty stron, konfigurują przekierowania do głównego lustra, sprawdzają poprawność działania wersji dla różnych urządzeń, analizują czas ładowania itp.;
- Konfigurują meta tagi, optymalizują nagłówki H1, tagi h2-h6, tytuł, opis, a także obrazy, tworzą zadania do tworzenia treści zgodnie z rdzeniem semantycznym i umieszczają gotową treść, sprawdzają dane w stopce;
- Sprawdzają poprawność i kompletność informacji na stronach produktowych, w sekcji kontaktów i opisie firmy, obecność formularza kontaktowego, koszyka itp., zgodność z czynnikami E-A-T.
Wewnętrzna struktura linków.
Zewnętrzna optymalizacja.
Analiza zachowania użytkowników.
Usprawnienie użyteczności.
- Piękny i nowoczesny design;
- Wygodne przeglądanie z urządzeń mobilnych;
- Proste i logiczne formularze rejestracji i zamówień.