Algorytm przyjazny urządzeniom mobilnym od Google jest już aktywny.
21 kwietnia 2015 roku przedstawiciele Google poinformowali o ostatecznym wdrożeniu algorytmu przyjaznego dla urządzeń mobilnych we wszystkich krajach. Strony dostosowane do urządzeń mobilnych są teraz lepiej oceniane w wynikach wyszukiwania w tym systemie. Ta funkcja znacznie ułatwia wyszukiwanie aktualnych materiałów wysokiej jakości, w których treść jest czytelna bez konieczności zmiany skali, przyciski są optymalnie rozmieszczone, nie ma treści odtwarzanych lub przewijania poziomego.
Algorytm wpływa na:
- ranking w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych;
- wyniki wyszukiwania (niezależnie od języka i lokalizacji);
- konkretne strony, a nie całe witryny internetowe.
Wraz z aktualizacją wyszukiwarka nadal używa różnych sygnałów. Dlatego strony z wysokiej jakości treściami, które nie zostały jeszcze dostosowane do urządzeń mobilnych, nadal mogą zajmować czołowe pozycje w wynikach Google.
Sprawdzenie, czy witryna jest dostosowana, jest bardzo proste. Wystarczy przetestować poszczególne strony lub całą witrynę, korzystając z raportu w narzędziach dla webmasterów. Jeśli jakiekolwiek strony nie spełniają kryteriów algorytmu, można zauważyć znaczny spadek ruchu z wyników mobilnego wyszukiwania Google. Gdy witryna zaczyna spełniać kryteria przyjazne dla urządzeń mobilnych, Google natychmiast ponownie indeksuje strony i ocenia je odpowiednio.
Pracownicy Google ogłosili rozwijanie algorytmu na początku zimy 2014 roku. Już wtedy wiadomo było, że przyjazny dla urządzeń mobilnych będzie skuteczniejszy niż analogiczne algorytmy Panda i Penguin. Nowość ma wpłynąć na ponad 10% wyników wyszukiwania.