Алгоритм для выбора сайта-донора

Algorytm wyboru strony-darczyńcy

Link building, czyli umieszczanie linków na stronach-darczyńcach, pozostaje nadal bardzo ważnym elementem pozycjonowania sklepów internetowych, firmowych stron internetowych i blogów. Opowiemy, według jakich wskaźników wybierać darczyńców linków. Lista tych wskaźników będzie aktualna dla Google. Kryteria wyboru Pierwszym krokiem jest sprawdzenie potencjalnych darczyńców pod kątem ogólnych wskaźników. Drugim krokiem jest ręczny wybór.
  • PageRank
Wskaźnik PageRank strony nie powinien być niższy niż 100. Do sprawdzenia tego wskaźnika można użyć serwisu be1.ru.
  • DR
Domain Rating można sprawdzić za pomocą Ahrefs. Wartość wskaźnika powinna wynosić co najmniej 30. Parametr ten wskazuje na jakość strony i jest dostosowany do promocji na zagranicznych platformach. DR jest obliczany za pomocą specjalnych logarytmów. Uzyskanie oceny 30 dla strony jest bardzo trudne. Jednak taki wysoki wynik czyni zasób atrakcyjnym.
  • Ruch z Google
Wskaźnik można sprawdzić w Ahrefs. Wartość tego parametru powinna wynosić co najmniej 5000.
  • Cena za link
Obecnie minimalna cena w sieci wynosi 10 dolarów, na zagranicznych zasobach – 50 dolarów. Ten wzrost cen jest związany z wprowadzeniem przez Google nowych atrybutów linków. Niestety, nie przewiduje się tendencji do obniżenia kosztów.
  • Trust Flow
Jakość profilu linków jest określana jako TF. Ten wskaźnik nie powinien być niższy niż 5. Do sprawdzenia można użyć specjalnego serwisu majestic.com.
  • Wybór tematyki
Idealnie, jeśli artykuł można umieścić na blogu tematycznym lub na portalu informacyjnym miasta. To nie zawsze jest możliwe. Dlatego do umieszczenia można wybrać zasób o pokrewnej tematyce. Idealnie, jeśli artykuł można umieścić na blogu tematycznym lub na portalu informacyjnym miasta. To nie zawsze jest możliwe. Dlatego do umieszczenia można wybrać zasób o pokrewnej tematyce.
  • Artykułowość
Im mniej artykułów z komercyjnymi linkami znajduje się na blogu strony, tym niższy jest koszt umieszczenia. Wskaźnik artykułowości nie powinien przekraczać 20%. Wybór dokonywany jest na podstawie już zamieszczonych treści. W tym celu otwierane są ostatnie 20 artykułów i sprawdzane, czy zawierają one linki do zewnętrznych witryn.
  • Częstotliwość publikacji
Jeśli na stronie ukazuje się tylko kilka artykułów miesięcznie, lepiej nie wybierać jej jako darczyńcy. Częstotliwość publikacji powinna być regularna. Na żywych stronach posty pojawiają się kilka razy dziennie. W tematycznych blogach częstotliwość publikacji jest niższa, ale średnio w ciągu miesiąca pojawia się 10–15 artykułów.
  • Wskaźnik rezygnacji
Wskaźnik rezygnacji musi wynosić więcej niż zero. Parametr ten można sprawdzić za pomocą Ahrefs. Biorąc pod uwagę wszystkie wskaźniki, łatwo znajdziesz dobrego i niedrogiego darczyńcę linków. Przygotowane przez specjalistów z działu SEO i analityki firmy Seologic.
Kierownik działu marketingu internetowego
Kierownik działu marketingu internetowego O autorze

Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu internetowego.



×