Чат-боты в Instagram: зачем они нужны?

Chatboty na Instagramie: Po co są potrzebne?

Co roku Instagram oferuje coraz więcej możliwości dla biznesu. W sierpniu 2021 roku Instagram udostępnił dostęp do API (interfejsu programistycznego aplikacji). To pozwoliło wszystkim kontom biznesowym używać chatbotów do zarządzania prywatnymi wiadomościami w wiadomościach bezpośrednich.

Co to są chatboty?

To narzędzie do prowadzenia zautomatyzowanych rozmów na platformie Instagram. Chatboty są przydatne dla wszystkich, którzy prowadzą działalność gospodarczą na tej platformie społecznościowej, pomagając zaoszczędzić najcenniejszy zasób, którym jest czas! Na przykład, jeśli codziennie otrzymujesz dziesiątki wiadomości, to narzędzie to może odpowiadać na wszystkich użytkowników bez Twojego udziału. Chatboty są absolutnie legalne. Korzystając z nich, nie łamiesz żadnych zasad platformy społecznościowej. Jakie zadania mogą wykonać chatboty na Instagramie?

  • szybkie odpowiedzi na standardowe pytania, które przychodzą w wiadomościach bezpośrednich;
  • odpowiadanie na komentarze pod postami według szablonu;
  • zaangażowanie użytkowników w rozmowę i tworzenie lejka sprzedaży;
  • odpowiadanie na komentarze i reakcje na stories od obserwujących, zachęcając do ich aktywności;
  • proponowanie bonusów za oznaczenie Twojego profilu.

I wszystko to będzie działo się automatycznie, bez Twojego udziału! Ale nie martw się: możesz przełączyć chat na żywą rozmowę w dowolnym momencie.

A jakie są korzyści dla biznesu?

Po pierwsze, zawsze będziesz online. Chatbot szybko odpowie potencjalnemu klientowi, dzięki czemu nie stracisz klienta, ponieważ szybkość odpowiedzi ma wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych. Po drugie, zredukujesz ryzyko związane z czynnikiem ludzkim (na przykład, gdy zdecydujesz się odpowiedzieć klientowi później, ale zapomnisz). Ponadto chatboty pozwolą Ci uniknąć góry nieodpowiedzianych wiadomości.  Chcesz takiego asystenta w swoim profilu? Powierz nam jego konfigurację! Dzwon do nas: +48 512 098 153 Pisz do nas: info@sldigital.pl lub złóż zamówienie na stronie internetowej.

Kierownik działu marketingu internetowego
Kierownik działu marketingu internetowego O autorze

Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu internetowego.



×