Почему контент во вкладках может мешать ранжированию web-ресурса?

Dlaczego zawartość w kartach może wpływać negatywnie na pozycjonowanie strony internetowej?

Kontent w zakładkach jest umieszczany w celu skrócenia treści na stronie. Dzięki temu użytkownicy witryny mogą zarządzać wyświetlanymi informacjami, otwierając je lub ukrywając za pomocą kliknięcia myszką. Jednakże używanie treści w zakładkach może stanowić przeszkodę w optymalizacji pozycji w wynikach wyszukiwania.

Związek treści w zakładkach a pozycjonowanie strony

JavaScript to skomplikowany, ale atrakcyjny język programowania. Obecnie zrozumienie przez systemy wyszukiwania JavaScript nadal pozostawia wiele do życzenia. Nie ma dokładnych danych na temat możliwości czytania JS przez popularny system Google. Jeśli robot nie jest w stanie zrozumieć zawartości, nie zostanie ona wyświetlona ani przetworzona. Bez względu na to, jak dobrze strukturyzujesz treść, nie pomoże to osiągnąć celów marketingowych. Co zatem warto sprawdzić, pracując z JavaScript?
  • czytelność plików za pomocą narzędzia „Skaner Google” w Konsoli Wyszukiwania (pozwala to zobaczyć stronę oczami robota i człowieka);
  • brak blokad w pliku robots.txt.
Czy robot może popełnić błąd? Roboty wyszukiwarek głównie rozumieją informacje w zakładkach, ale nie są one ludźmi, więc istnieje ryzyko, że nie klikną w zakładkę, ponieważ nie jest to standardowy link do nawigacji. Przykład typowego kodu treści w zakładce bez linku: Robot może przeczytać tylko pierwszą statyczną zakładkę. Jeśli na przykład masz 4 zakładki po 200 słów każda, to strata wyniesie 600 słów, w tym słowa kluczowe. Rozwiązanie problemu: Usuń zakładki i postaw na projektowanie i przemyślaną strukturę strony.

Jakie inne czynniki wpływają na pozycjonowanie strony

Zauważ, że pozycja strony w wynikach wyszukiwania zależy także od takich czynników, jak:
  • wiek (większe zaufanie do stron istniejących od dłuższego czasu);
  • jakość profilu linkowego;
  • jakość treści (strony z treściami pełnymi i istotnymi mogą uzyskać lepszą pozycję);
  • optymalizacja dla wyszukiwarek (w tym metaopisy, nagłówki i obrazy).
Obecnie „ukryta” treść jest uważana za mniej wartościową i może być pominięta podczas indeksowania. Sytuację zmieni uruchomienie indeksu Google Mobile-First.
Kierownik działu marketingu internetowego
Kierownik działu marketingu internetowego O autorze

Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu internetowego.



×