Заблокировали Google рекламу что делать

Zablokowana reklama w Google: co robić?

Wielu użytkowników choć raz spotkało się z zablokowaniem reklam w Google Ads, kiedy to zakładają reklamę, publikują ogłoszenia i zostają zbanowani. W tym artykule omówimy, jakie są przyczyny blokady, dlaczego dochodzi do blokady i co zrobić w takiej sytuacji.

Dlaczego Google blokuje reklamy?

Zadaniem Google jest stworzenie jak najbardziej komfortowego i bezpiecznego środowiska zarówno dla użytkowników, którzy szukają i kupują produkty, jak i dla firm oferujących różnorodne produkty i usługi. Aby zachować swoich klientów i zapewnić uczciwą konkurencję między reklamodawcami, platforma podejmuje zdecydowane działania przeciwko nieuczciwej reklamie. W przypadku wykrycia drobnych problemów Google nie blokuje reklam od razu. Każde ogłoszenie przechodzi przez proces moderacji. Jeśli system wykryje błąd, powiadomi użytkownika. Po otrzymaniu powiadomienia użytkownik musi naprawić niedociągnięcia lub naruszenia. Reklamodawcy zostają zbanowani za poważne naruszenia. Na przykład, klient zgłosił jedną tematykę dla swojej kampanii, ale przekierował na stronę z zakazaną reklamą. Dlatego przed rozpoczęciem reklamy dokładnie zapoznaj się z zasadami Google Ads, wymaganiami dotyczącymi reklamy i strony docelowej. Zauważ, że system nadaje bany automatycznie. Specjalne algorytmy analizują informacje, uczą się i dostosowują. Nie można obejść takiego systemu kontroli. Algorytm zawsze wykrywa naruszenia. Jednak system może się mylić i blokować konta bez naruszeń. Po zablokowaniu konta otrzymasz wiadomość e-mail. Po zalogowaniu do zablokowanego konta pojawi się czerwona notatka z przyczyną zablokowania. Blokada zakazuje wszelkich działań związanych z kampanią reklamową. Ponadto nie wolno doładowywać konta. Jednak blokada nie ogranicza dostępu do konta, przeglądania statystyk ani wypłacania pozostałych środków.

Co zrobić w przypadku zablokowanego konta?

Po wykryciu blokady użytkownicy często zakładają nowy profil. To działanie nie rozwiązuje problemu. Usługa łatwo porówna stary i nowy profil, rozpozna użytkownika po adresie IP, domenie, danych płatności itp. Jeśli Google zablokował reklamę, dowiedz się, dlaczego i usuń naruszenia. System podaje przyczyny blokady w wiadomości e-mail lub w profilu, ale te informacje nie zawsze są poprawne. Telefon do służb pomocy technicznej lub kontakt z ekspertami Google nie przynosi rezultatów, ponieważ nie udzielają oni żadnych komentarzy na temat przyczyny blokady. Jednak czasami można uzyskać odpowiedź na takie pytanie i, jeśli ograniczenia były rzeczywiście nałożone błędnie, istnieje duża szansa, że zostaną one szybko zniesione. W przeciwnym razie będziesz musiał samodzielnie radzić sobie z problemem. Google nakłada ograniczenia na reklamy z różnych powodów. Istnieją określone warunki użytkowania i zasady dla kont Google Ads. Do najczęstszych przyczyn blokady należą:
  • Nieautoryzowany dostęp do konta. System wykrył podejrzaną aktywność i uznał, że ktoś inny przejął konto. Aby rozwiązać ten problem, wystarczy potwierdzić, że jesteś właścicielem konta.
  • Nieopłacone rachunki. Aby zdjąć blokadę, trzeba uregulować zaległe płatności.
  • Oszustwo związane z kontem: anulowanie płatności, podejrzana aktywność, nadmiernie korzystanie z kodów promocyjnych. W tych przypadkach nie można zdjąć blokady.
  • Omijanie algorytmów sprawdzania: podmiana treści, próby uniknięcia moderacji itp.
  • Fałszywe informacje o produktach. Na przykład Google może zablokować reklamę leków odchudzających z gwarancją 100% skuteczności.
  • Promowanie podróbek. System natychmiast zablokuje taką kampanię.
  • Szokująca treść: zakazane słownictwo, propagowanie przemocy itp.
  • Promowanie leków. Zakazane są leki dostępne tylko na receptę.
  • Oszustwa ze strony reklamodawcy: wyłudzanie pieniędzy od użytkowników, fałszowanie informacji o firmie itp.
  • Szare schematy generowania ruchu. Blokadę można zdjąć, usuwając reklamę z „klonowanych” kont. Trzeba również usunąć wszystkie konta, na których były publikowane takie kampanie.

Jak złożyć odwołanie?

Po sprawdzeniu strony docelowej, dostosowaniu ogłoszenia i usunięciu przyczyn blokady, należy wypełnić dokładnie formularz odwołania. Na końcu formularza znajduje się pole „Opis problemu”, które trzeba wypełnić. Nawet jeśli uważasz, że system błędnie zablokował konto, napisz, dlaczego tak sądzisz, jakie informacje sprawdziłeś i jakie kroki podjąłeś, aby rozwiązać problem. Po złożeniu odwołania poczekaj na wynik. Sprawdzenie ponowne trwa od 1 do 5 dni. Sprawdzeniem odwołań zajmuje się specjalista Google. Nawet jeśli wtedy nie zostaniesz odblokowany, kontynuuj poszukiwanie przyczyny, aż ją wyeliminujesz. Wyślij profil ponownie do sprawdzenia. Jeśli nie chcesz bawić się w skomplikowane procedury reklamowe w Google, poleć to profesjonalistom, którzy zapobiegną zablokowaniu Twoich reklam.

Kierownik działu marketingu internetowego
Kierownik działu marketingu internetowego O autorze

Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu internetowego.



×