Хештеги в социальных сетях

Hasztagi w mediach społecznościowych

Słowo „hasztag” słyszał praktycznie każdy. Ale nie wszyscy rozumieją, jak je właściwie używać, aby nie tylko nie przynosiły szkody, ale także przynosiły korzyści. Na początek zrozummy, co to jest hasztag.
  1. Nawigator, który pomaga użytkownikom społeczności online znaleźć potrzebne informacje.
  2. Narzędzie, które strukturyzuje wpisy w jednej kategorii lub tematyce.
  3. #”Krata”, która jest przydatnym narzędziem do pozycjonowania konta, bloga, strony internetowej lub społeczności.
Hasztagi są używane w następujących mediach społecznościowych: Instagram, VKontakte, Facebook, Twitter.

Po co są hasztagi?

  1. Zwiększenie liczby wyświetleń i zasięgu.

    Posty, które mają przypisane hasztagi, mogą zobaczyć nie tylko subskrybenci, ale także osoby, które szukają informacji na ten temat.

  2. Krótki opis publikacji.

    Hasztagi to wskaźniki, które odzwierciedlają treść publikacji. Post o promocji? Bądź pewien, że hasztag #promocja będzie odpowiedni.

  3. Strukturyzacja treści.

    # – to hiperłącza w mediach społecznościowych. Kliknij i zobacz wszystkie wpisy oznaczone odpowiednim hasztagiem.

    Tę mechanikę wykorzystują blogerzy prowadzący określony dział, a także sklepy internetowe, które uporządkowują produkty w swoich profilach.

  4. Narzędzie do konkursów i maratonów.

    Chcesz połączyć użytkowników jednym sygnałem? Wymyśl hasztag konkursowy, który pomoże śledzić wszystkich uczestników.

Typy hasztagów

W naszej pracy wyróżniamy następujące typy hasztagów:
  1. Ogólne: #podróże #miłość #natura.

    Te hasztagi są bardzo popularne, dlatego zbierają duży zasięg, ale tylko przez pierwsze sekundy z powodu masowego ich używania.

  2. Tematyczne: #SMM #socialmediamarketing.

    One powinny odnosić się do Twojego biznesu lub tematu. To właśnie one mogą przyciągnąć potencjalnie zainteresowane grono odbiorców.

  3. Brandingowe: #seologic #seologic.

    Często pokrywają się z nazwą marki lub firmy. To wspaniale, gdy użytkownicy używają ich w swoich postach.

  4. Trendowe, do kampanii reklamowych, konkursów, sekcji: #seologic_news.

    To specjalnie wymyślone hasztagi, które są przeznaczone do określonych celów marketingowych.

  5. Geograficzne: #Warszawa #Kraków.

    Oznaczają lokalizację.

Jak używać hasztagów?

Istnieje kilka zasad używania hasztagów, które zalecamy przestrzegać:
  1. Wszystko na temat – nie używaj hasztagów o tulipanach, jeśli piszesz o różach.
  2. Wszystko w umiarze. Instagram pozwala na używanie maksymalnie 30 hasztagów w jednym poście. Ale zgadnij, gdy hasztagi zajmują więcej miejsca niż tekst posta, wygląda to bardzo dziwnie, a także jak spam.
  3. Produkty/usługi mogą być szukane przez użytkowników na różne sposoby, więc przemyśl różne warianty.
  4. Nie zapomnij o świętach i okazjach informacyjnych, np. #DzieńKobiet lub #DzieńMężczyzny. Bądź na czasie!
  5. Nie używaj tych samych hasztagów w postach. W przeciwnym razie media społecznościowe mogą uznać to za spam.
Hasztagi to z pewnością nie magiczna różdżka. I nie oczekuj, że tylko dzięki nim uda Ci się promować społeczność. Ale to nadal możliwość darmowego znalezienia swojego klienta, więc dlaczego by nie spróbować.
Kierownik działu marketingu internetowego
Kierownik działu marketingu internetowego O autorze

Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu internetowego.



×