Hasztagi w mediach społecznościowych
- Nawigator, który pomaga użytkownikom społeczności online znaleźć potrzebne informacje.
- Narzędzie, które strukturyzuje wpisy w jednej kategorii lub tematyce.
- #”Krata”, która jest przydatnym narzędziem do pozycjonowania konta, bloga, strony internetowej lub społeczności.
Po co są hasztagi?
- Zwiększenie liczby wyświetleń i zasięgu.
Posty, które mają przypisane hasztagi, mogą zobaczyć nie tylko subskrybenci, ale także osoby, które szukają informacji na ten temat.
- Krótki opis publikacji.
Hasztagi to wskaźniki, które odzwierciedlają treść publikacji. Post o promocji? Bądź pewien, że hasztag #promocja będzie odpowiedni.
- Strukturyzacja treści.
# – to hiperłącza w mediach społecznościowych. Kliknij i zobacz wszystkie wpisy oznaczone odpowiednim hasztagiem.
Tę mechanikę wykorzystują blogerzy prowadzący określony dział, a także sklepy internetowe, które uporządkowują produkty w swoich profilach.
- Narzędzie do konkursów i maratonów.
Chcesz połączyć użytkowników jednym sygnałem? Wymyśl hasztag konkursowy, który pomoże śledzić wszystkich uczestników.
Typy hasztagów
W naszej pracy wyróżniamy następujące typy hasztagów:- Ogólne: #podróże #miłość #natura.
Te hasztagi są bardzo popularne, dlatego zbierają duży zasięg, ale tylko przez pierwsze sekundy z powodu masowego ich używania.
- Tematyczne: #SMM #socialmediamarketing.
One powinny odnosić się do Twojego biznesu lub tematu. To właśnie one mogą przyciągnąć potencjalnie zainteresowane grono odbiorców.
- Brandingowe: #seologic #seologic.
Często pokrywają się z nazwą marki lub firmy. To wspaniale, gdy użytkownicy używają ich w swoich postach.
- Trendowe, do kampanii reklamowych, konkursów, sekcji: #seologic_news.
To specjalnie wymyślone hasztagi, które są przeznaczone do określonych celów marketingowych.
- Geograficzne: #Warszawa #Kraków.
Oznaczają lokalizację.
Jak używać hasztagów?
Istnieje kilka zasad używania hasztagów, które zalecamy przestrzegać:- Wszystko na temat – nie używaj hasztagów o tulipanach, jeśli piszesz o różach.
- Wszystko w umiarze. Instagram pozwala na używanie maksymalnie 30 hasztagów w jednym poście. Ale zgadnij, gdy hasztagi zajmują więcej miejsca niż tekst posta, wygląda to bardzo dziwnie, a także jak spam.
- Produkty/usługi mogą być szukane przez użytkowników na różne sposoby, więc przemyśl różne warianty.
- Nie zapomnij o świętach i okazjach informacyjnych, np. #DzieńKobiet lub #DzieńMężczyzny. Bądź na czasie!
- Nie używaj tych samych hasztagów w postach. W przeciwnym razie media społecznościowe mogą uznać to za spam.