Jak aktualizacja iOS 14.5 wpłynie na reklamę na Facebooku i Instagramie?
Apple wydało aktualizację iOS 14.5, która wpłynie na procesy zbierania i przetwarzania danych przez Facebook. Teraz konieczne jest uzyskanie od użytkowników zgody na śledzenie danych do celów reklamowych za pośrednictwem okna dialogowego z prośbą o zgodę.
Jeśli użytkownik odmówi udostępnienia danych osobowych, unikalny identyfikator nie będzie przekazywany deweloperowi aplikacji ani właścicielowi witryny.
Zmiany dotkną firm zajmujących się:
- reklamą aplikacji mobilnych;
- optymalizacją, docelowym i raportowaniem konwersji zdarzeń na stronach internetowych za pomocą piksela społecznościowego Facebook.
Uwaga! Zmiany nie wpłyną na ustawienia reklam kierowanych na szeroką grupę interesujących się użytkowników.
Skutki aktualizacji iOS 14.5 dla reklamodawców
Prognozuje się, że wielu właścicieli urządzeń z iOS 14.5 zrezygnuje z śledzenia, co może prowadzić do następujących skutków:
- Utrata możliwości dostosowania reklam do użytkowników, którzy zrezygnowali z śledzenia.
- Wykluczenie z baz danych (telefonów, adresów e-mail, CRM) użytkowników, którzy zrezygnowali z śledzenia.
- Problemy z oceną skuteczności kampanii zoptymalizowanych pod konwersje: brak informacji na 28 dni po kliknięciu i podziały według płci, wieku, geografii i miejsca wyświetlania dla zdarzeń konwersji.
- Aktualizacja priorytetów zdarzeń, publikacja grup reklamowych i reklam po edycji może trwać do 72 godzin.
Niemniej jednak nie jest to takie złe! W odpowiedzi na te zmiany Facebook zacznie korzystać z pomiarów opartych na zagregowanych danych o zdarzeniach, co powinno pomóc w prowadzeniu skutecznych kampanii, nie naruszając prywatności użytkowników.
Co powinni zrobić reklamodawcy:
- Zweryfikuj domen.
Możesz wybrać jedną z opcji – potwierdź metatag, załaduj plik HTML lub zweryfikuj DNS.
- Przemyśl strategię, mając na uwadze dostępność tylko 8 zdarzeń konwersji.
Optymalizacja zestawów reklamowych dla zdarzenia konwersji, które już nie jest dostępne, zostanie wstrzymana.
- Pozostaw tylko jeden domen do śledzenia konwersji.
W związku z tym, że po wymuszeniu tej opcji nie będzie można śledzić zdarzeń reklamowych na wielu domenach, jeśli reklama została wyświetlona użytkownikowi, który odrzucił zaproszenie Apple w aplikacji Facebook lub Instagram na tym urządzeniu.
- Właściciele aplikacji powinni udostępnić informacje o polityce prywatności w App Store Connect, zaktualizować do najnowszej wersji Facebook SDK lub SDK śledzenia mobilnego.
Facebook zakłada, że kampanie reklamowe nie zostaną natychmiast dotknięte drastycznymi zmianami w raportach i wskaźnikach efektywności. Jednak ostrzega, że gdy użytkownik zaktualizuje się do iOS 14.5 i zaloguje się na swoje konto na Facebooku lub Instagramie, system automatycznie go zidentyfikuje i wyłączy śledzenie.