11.10.2021
w SEO
Jak analiza konkurencji pomaga zwiększyć ruch na stronie?
Porównywanie się z konkurentami jest korzystne, ponieważ pomaga znaleźć nowe pomysły i ulepszyć strategię treści, a także ocenić, czym Twoja firma może się wyróżnić.
- Najpierw warto oceniać bezpośrednich konkurentów – te strony, które oferują podobne produkty i usługi.
- Następnie można zwrócić uwagę na konkurentów pośrednich – tych, którzy działają w innej branży, ale albo docierają do podobnej grupy odbiorców, albo rozwiązują podobne problemy klientów, co Ty.
Gdzie szukać konkurentów?
Najprostszym sposobem jest wpisanie zapytań w wyszukiwarce i przejrzenie pierwszych pięciu wyników. Jeśli Twój rynek zakłada istnienie witryn tematycznych – mediów społecznościowych, blogów – warto również je przeglądnąć. Po pierwsze, to także doskonały sposób na zdobycie pomysłów do własnego planu treści, a po drugie – możesz tam znaleźć linki do swoich konkurentów lub ich publikacje. Analizowanie konkurentów jest najwygodniejsze przy użyciu narzędzi online, takich jak SEMRush, Answer The Public, Ahrefs. Na przykład w Ahrefs znajduje się zakładka „Site Explorer”, w której można wprowadzić domenę interesującej Cię strony i otrzymać pełny raport na jej temat, włącznie z ruchem na różnych stronach.Po co analizować słowa kluczowe konkurentów?
Analiza słów kluczowych konkurentów ma na celu ustalenie, pod jakimi zapytaniami są oni lepiej pozycjonowani niż Ty i znalezienie słów kluczowych, które mogą Cię wyprzedzić. Tego rodzaju analizy nie da się przeprowadzić ręcznie, ponieważ strona może być pozycjonowana pod tysiącami słów kluczowych. Dlatego specjaliści korzystają z narzędzi online:- W raportach Ahrefs można znaleźć słowa kluczowe powiązane z linkami prowadzącymi do witryn konkurencji. Dla każdego słowa kluczowego podane są informacje – popularność, trudność, liczba linków zewnętrznych.
- Inną możliwością jest użycie narzędzia Ranking Keywords w Moz’s Keyword Explorer. Raporty tutaj pokazują, pod jakimi konkretnymi słowami kluczowymi Twoja strona jest pozycjonowana niżej niż konkurenci. Jest także raport dotyczący trudności słów kluczowych, co pozwala określić, które z nich mają niską konkurencję i dużo zapytań.