Как анализ конкурентов помогает повысить трафик на сайт?

Jak analiza konkurencji pomaga zwiększyć ruch na stronie?

Porównywanie się z konkurentami jest korzystne, ponieważ pomaga znaleźć nowe pomysły i ulepszyć strategię treści, a także ocenić, czym Twoja firma może się wyróżnić.
  • Najpierw warto oceniać bezpośrednich konkurentów – te strony, które oferują podobne produkty i usługi.
  • Następnie można zwrócić uwagę na konkurentów pośrednich – tych, którzy działają w innej branży, ale albo docierają do podobnej grupy odbiorców, albo rozwiązują podobne problemy klientów, co Ty.
Analiza konkurencji w pozycjonowaniu SEO jest jednym z najważniejszych etapów, ponieważ pomaga specjalistom lepiej poznać obszar działalności, zrozumieć potrzeby i zainteresowania klientów. Jak analiza konkurencji pomaga zwiększyć ruch na stronie?

Gdzie szukać konkurentów?

Najprostszym sposobem jest wpisanie zapytań w wyszukiwarce i przejrzenie pierwszych pięciu wyników. Jeśli Twój rynek zakłada istnienie witryn tematycznych – mediów społecznościowych, blogów – warto również je przeglądnąć. Po pierwsze, to także doskonały sposób na zdobycie pomysłów do własnego planu treści, a po drugie – możesz tam znaleźć linki do swoich konkurentów lub ich publikacje. Analizowanie konkurentów jest najwygodniejsze przy użyciu narzędzi online, takich jak SEMRush, Answer The Public, Ahrefs. Na przykład w Ahrefs znajduje się zakładka „Site Explorer”, w której można wprowadzić domenę interesującej Cię strony i otrzymać pełny raport na jej temat, włącznie z ruchem na różnych stronach.

Po co analizować słowa kluczowe konkurentów?

Analiza słów kluczowych konkurentów ma na celu ustalenie, pod jakimi zapytaniami są oni lepiej pozycjonowani niż Ty i znalezienie słów kluczowych, które mogą Cię wyprzedzić. Tego rodzaju analizy nie da się przeprowadzić ręcznie, ponieważ strona może być pozycjonowana pod tysiącami słów kluczowych. Dlatego specjaliści korzystają z narzędzi online:
  • W raportach Ahrefs można znaleźć słowa kluczowe powiązane z linkami prowadzącymi do witryn konkurencji. Dla każdego słowa kluczowego podane są informacje – popularność, trudność, liczba linków zewnętrznych.
  • Inną możliwością jest użycie narzędzia Ranking Keywords w Moz’s Keyword Explorer. Raporty tutaj pokazują, pod jakimi konkretnymi słowami kluczowymi Twoja strona jest pozycjonowana niżej niż konkurenci. Jest także raport dotyczący trudności słów kluczowych, co pozwala określić, które z nich mają niską konkurencję i dużo zapytań.
Badanie konkurencji, ich treści, pozycji i rankingów pozwala na kompleksową ocenę branży, znalezienie nowych możliwości osiągnięcia TOP 10.

Efektywne podejście do treści

Wypełnienie konkurencyjnych stron może stanowić źródło pomysłów na własną treść i pomóc zidentyfikować aktualne tematy dla użytkowników w tej dziedzinie. Jednak jeśli chcesz wdrożyć coś „pożyczonego” od konkurentów na swoją stronę, nie zapominaj o zasadzie wieżowca. Twoja treść musi być lepsza niż u konkurentów z pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania. Efektywne podejście do treści Każdy materiał można poprawić lub uczynić unikalnym dzięki ekspertowej wiedzy i stylowi prezentacji. Postaw się w roli odwiedzającego swoją stronę, zastanów się nad jego potrzebami i jak je zaspokoić. Jakie komunikaty są dla Twojego potencjalnego klienta standardowe? W jakiej sytuacji wprowadził on słowa kluczowe do wyszukiwarki, które doprowadziły go na Twoją stronę? To podejście jest uniwersalne i stosuje się je we wszystkich branżach biznesowych. Analizując pozycje i treść konkurentów, możesz zrozumieć, czego szukają Twoi potencjalni klienci, czego im brakuje i jak dostarczyć im potrzebne informacje i usługi. Przygotowane przez specjalistów z działu SEO i analizy firmy Seologic.
Kierownik działu marketingu internetowego
Kierownik działu marketingu internetowego O autorze

Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu internetowego.



×