Jak wybrać domenę dla strony internetowej?

Domena to unikalny adres witryny internetowej składający się z kilku poziomów. Aby uzyskać pełen adres dla strony, wystarczy dwa poziomy, które reprezentowane są jako strefa domenowa (poziom 1) i nazwa domeny (poziom 2). Podczas wybierania domeny warto podchodzić do tego bardzo odpowiedzialnie, aby strona łatwo zapadła w pamięć i zwiększyła rozpoznawalność marki.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze adresu domeny?

  • Wybieraj domenę, która łatwo zapadnie w pamięć, odzwierciedla działalność firmy i jest powiązana z Twoją branżą.
  • Nie łącz cyrylicy w nazwie domeny z łaciną w strefie domenowej lub odwrotnie (np. онлайнмагазин.com lub auto.рф). To może wyglądać dziwnie i sprawić trudności przy zmianie układu klawiatury.
  • Unikaj myślników i podkreślników w domenie. Nie używaj zbyt wielu znaków. Im dłuższa domena, tym trudniejsza do zapamiętania.
  • Jeśli wybierzesz adres, wpisz go w wyszukiwarkę i sprawdź, czy nie istnieją domeny o podobnej nazwie. Jeśli konkurencja ma podobne nazwy, lepiej wybrać inną nazwę domeny.
  • Przed wydaniem pieniędzy na wynajem kosztownej domeny .com, dokładnie przemyśl, czy to ma sens, zwłaszcza jeśli działalność Twojej firmy ogranicza się do regionu lub kraju.
  • Zaleca się korzystanie tylko z pierwszego poziomu strefy domenowej, na przykład .pl, a nie .pl.com. Taki adres może wzbudzić nieufność wśród odwiedzających witrynę.
  • Mniej znane strefy domenowe będą odpowiednie tylko wtedy, gdy będą odpowiadały charakterowi działalności witryny, w przeciwnym razie mogą wprowadzić odwiedzających w błąd. Mniej znane strefy domenowe będą odpowiednie tylko wtedy, gdy będą odpowiadały charakterowi działalności witryny

Pamiętaj, że domena to nie tylko wizytówka strony, ale również wpływa na pozycjonowanie Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Życzymy sukcesów! Jeśli masz pytania, śmiało pytaj naszych specjalistów.

Kierownik działu marketingu internetowego
Kierownik działu marketingu internetowego O autorze

Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu internetowego.



×