Как сфотографировать товар, чтобы он продавал сам себя: главные правила иллюстраций в интернет-магазинах и маркеплейсах

Jak zrobić zdjęcie produktu, które sprzeda się samo: główne zasady ilustracji w sklepach internetowych i na platformach handlowych.

Treści wizualne przyciągają najwięcej uwagi w internecie, zwłaszcza w sklepach internetowych. Bez względu na to, jak wysokiej jakości i skuteczny jest produkt, klient przewinie go, nie otwierając, jeśli nie zobaczy pięknej grafiki. Podczas projektowania ilustracji do produktu w sklepie internetowym, należy używać:

  1. Prawdziwe zdjęcia. Nigdy nie zmieniaj wyglądu produktu w edytorach graficznych, aby uniknąć recenzji typu „oczekiwanie – rzeczywistość”. Staraj się tworzyć ilustracje takie, żeby na nich było widoczne rzeczywiste rozmiary produktu.
  2. Duża liczba obrazów. Pokaż przedmiot z różnych perspektyw, we wszystkich dostępnych kolorach. Jeśli to odzież w różnych rozmiarach, możesz pokazać różne warianty, aby osoby o różnym kształcie ciała widziały, jak przedmiot będzie na nich leżał. Zrób zdjęcia każdego z komponentów osobno. Możesz dołączyć zdjęcie składu produktu jako dodatek do opisu.
  3. Narzędzia zwiększające wygodę użytkowników. Na przykład możliwość przybliżenia zdjęcia, oglądania małych detali, projekcja 3D, która umożliwia obracanie obrazem, ocenianie przedmiotu w kontekście wnętrza.

Główne zasady ilustracji w sklepach internetowych i na platformach handlowych Same zdjęcia muszą być oczywiście wysokiej jakości, z wyraźnym obrazem, przedstawiające produkt z bliska, bez zbędnych szczegółów w kadrze, na kontrastowym tle. Najlepszym rozwiązaniem jest zatrudnienie fotografa. Pomoże on wybrać odpowiedni kolor tła i dekoracje, dopasować produkt do kompozycji, ustawić oświetlenie i znaleźć dobre kąty. Unikalne zdjęcia będą lepsze od zdjęć z banku zdjęć i zwłaszcza od tych znalezionych w internecie.

Jak „wpasować się” w wymagania platform handlowych?

Każda platforma ma swoje własne wymagania dotyczące zdjęć zamieszczanych produktów, choć główne parametry są podobne:

  • Tło powinno być jasne i jednolite.
  • Produkt powinien być pokazany z bliska, zajmować dużą część kadru.
  • Główne zdjęcie powinno odpowiadać produktowi, a na zdjęciach powinny być widoczne komponenty i akcesoria.

Algorytmy popularnych platform handlowych docenią dostarczenie kilku zdjęć, które pokazują, jak produkt wygląda w życiu codziennym. Wymagania dotyczące jakości zależą od konkretnej strony internetowej.Oprócz tego, platformy handlowe mają swoje specyficzne wymagania dotyczące zdjęć. Na przykład Wildberries zabrania zdjęć, na których modele mają tatuaże i kolczyki, a AliExpress traktuje pewne cechy ciała ludzkiego na zdjęciach, takie jak blizny, rozstępy, trądzik, cellulit, jako „nieprzyjemne” i zabrania takich zdjęć. Warto kierować się zasadami ustalonymi przez witrynę i używać naprawdę wysokiej jakości i reprezentacyjnych zdjęć do sprzedaży. Przygotowane przez specjalistów z działu SEO i analiz firmy Seologic.

Kierownik działu marketingu internetowego
Kierownik działu marketingu internetowego O autorze

Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu internetowego.



×