Jak zrobić zdjęcie produktu, które sprzeda się samo: główne zasady ilustracji w sklepach internetowych i na platformach handlowych.
Treści wizualne przyciągają najwięcej uwagi w internecie, zwłaszcza w sklepach internetowych. Bez względu na to, jak wysokiej jakości i skuteczny jest produkt, klient przewinie go, nie otwierając, jeśli nie zobaczy pięknej grafiki. Podczas projektowania ilustracji do produktu w sklepie internetowym, należy używać:
- Prawdziwe zdjęcia. Nigdy nie zmieniaj wyglądu produktu w edytorach graficznych, aby uniknąć recenzji typu „oczekiwanie – rzeczywistość”. Staraj się tworzyć ilustracje takie, żeby na nich było widoczne rzeczywiste rozmiary produktu.
- Duża liczba obrazów. Pokaż przedmiot z różnych perspektyw, we wszystkich dostępnych kolorach. Jeśli to odzież w różnych rozmiarach, możesz pokazać różne warianty, aby osoby o różnym kształcie ciała widziały, jak przedmiot będzie na nich leżał. Zrób zdjęcia każdego z komponentów osobno. Możesz dołączyć zdjęcie składu produktu jako dodatek do opisu.
- Narzędzia zwiększające wygodę użytkowników. Na przykład możliwość przybliżenia zdjęcia, oglądania małych detali, projekcja 3D, która umożliwia obracanie obrazem, ocenianie przedmiotu w kontekście wnętrza.
Same zdjęcia muszą być oczywiście wysokiej jakości, z wyraźnym obrazem, przedstawiające produkt z bliska, bez zbędnych szczegółów w kadrze, na kontrastowym tle. Najlepszym rozwiązaniem jest zatrudnienie fotografa. Pomoże on wybrać odpowiedni kolor tła i dekoracje, dopasować produkt do kompozycji, ustawić oświetlenie i znaleźć dobre kąty. Unikalne zdjęcia będą lepsze od zdjęć z banku zdjęć i zwłaszcza od tych znalezionych w internecie.
Jak „wpasować się” w wymagania platform handlowych?
Każda platforma ma swoje własne wymagania dotyczące zdjęć zamieszczanych produktów, choć główne parametry są podobne:
- Tło powinno być jasne i jednolite.
- Produkt powinien być pokazany z bliska, zajmować dużą część kadru.
- Główne zdjęcie powinno odpowiadać produktowi, a na zdjęciach powinny być widoczne komponenty i akcesoria.
Algorytmy popularnych platform handlowych docenią dostarczenie kilku zdjęć, które pokazują, jak produkt wygląda w życiu codziennym. Wymagania dotyczące jakości zależą od konkretnej strony internetowej.Oprócz tego, platformy handlowe mają swoje specyficzne wymagania dotyczące zdjęć. Na przykład Wildberries zabrania zdjęć, na których modele mają tatuaże i kolczyki, a AliExpress traktuje pewne cechy ciała ludzkiego na zdjęciach, takie jak blizny, rozstępy, trądzik, cellulit, jako „nieprzyjemne” i zabrania takich zdjęć. Warto kierować się zasadami ustalonymi przez witrynę i używać naprawdę wysokiej jakości i reprezentacyjnych zdjęć do sprzedaży. Przygotowane przez specjalistów z działu SEO i analiz firmy Seologic.