Konto twórcy na Instagramie: co oznacza i jak na nie przejść

Instagram regularnie rozbudowuje swoje funkcje. Już w 2019 roku platforma dodala nowy rodzaj profilu (oprócz osobistego i biznesowego) – Profil Autorski lub Konto Kreatora.

Profil Kreatora został specjalnie stworzony dla blogerów, ekspertów i celebrytów. W chwili obecnej każdy użytkownik może przekształcić swój profil w ten typ (w 2019 roku wymagane było co najmniej 10 000 obserwujących).

Cechy kont kreatorów

Kreatorzy mają te same możliwości, co profile biznesowe:

  1. Rozszerzone statystyki

Dla blogerów, publiczność to najcenniejsza wartość. Dlatego ważne jest śledzenie statystyk obserwujących i przestających obserwować użytkowników oraz reakcji użytkowników na każdy post. Niemniej jednak nie można jeszcze zobaczyć nazw kont, które przestały cię obserwować lub zaczęły obserwować.

  1. Uruchamianie reklam

Bez konieczności powiązywania z Facebookiem możesz uruchomić reklamy ukierunkowane. Dostępne są trzy cele: zwiększenie odwiedzin profilu, zwiększenie odwiedzin witryny i zwiększenie wiadomości. Możesz dostosować swoją grupę docelową samodzielnie lub wybrać automatyczną.

  1. Kategoria i sposoby kontaktu.

Możesz wybrać kategorię, która najlepiej opisuje twoje konto oraz podać adres e-mail, numer telefonu i WhatsApp.

  1. Praca z wiadomościami.

Teraz możesz porządkować wiadomości, dzieląc aktywny przepływ wiadomości na dwie foldery: „Główne” i „Ogólne”, gdzie ważne i pozostałe rozmowy są łatwo sortowane do nowych sekcji.

Warto jednak zaznaczyć, że sortowanie wiadomości odbywa się ręcznie.

Niesprawdzone wiadomości pozostają w trzeciej sekcji – „Prośba o wiadomość”.

Możesz także dostosować szablony wiadomości dla szybkich odpowiedzi.

  1. Branding.

Oficjalna i przydatna nowość, która pomaga blogerom w współpracy z markami i reklamodawcami. Zawartość sponsorowana jest oznaczana na publikacji jako „Sponsor publikacji: nazwa marki”.

  1. Dostęp do Instagram Creator Studio.

Creator Studio to statystyka twojego konta, którą możesz przeglądać na komputerze za pośrednictwem Facebooka. Narzędzie to pozwala także na tworzenie opóźnionych postów i publikowanie ich w odpowiednim czasie.

Jak przełączyć się na konto kreatora?

Teraz każdy użytkownik może swobodnie zmienić swoje konto na Konto Kreatora. Aby to zrobić, wystarczy wykonać kilka prostych kroków:

  1. Wejdź w ustawienia profilu.
  2. Przejdź do sekcji „Konto”.
  3. Wybierz „Zmień typ konta”.
  4. Przełącz się na Konto Kreatora.

Po przełączeniu na Konto Kreatora, Instagram zaproponuje podłączenie konta Facebook, co nie jest obowiązkowe, ale pozwoli uzyskać dostęp do Instagram Creator Studio.

Jeśli jednak Konto Kreatora nie będzie odpowiednie dla ciebie, zawsze możesz powrócić do konta biznesowego lub osobistego, korzystając z tego samego procesu.

Kierownik działu marketingu internetowego
Kierownik działu marketingu internetowego O autorze

Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu internetowego.



×