Filtry na Instagramie i Facebooku
Wielu już nie tylko słyszało, ale także testowało maski na Instagramie i Facebooku. Różnorodne efekty kreatywne zachęcają do wypróbowania filtrów i opublikowania wyników na profilu. Dlatego razem zastanówmy się, czym są maski AR, jak działają i dlaczego są teraz tak popularne.
Czym są maski AR?
Maski AR to efekty wizualne / filtry do zdjęć lub filmów na platformach społecznościowych Instagram i Facebook. Początkowo narzędzie to miało wyłącznie charakter rozrywkowy. Jednak teraz maski stały się pełnoprawnym narzędziem marketingowym dla profili biznesowych i marek na mediach społecznościowych.
Po co biznesowi potrzebne maski?
Filtry AR mają wiele zalet w porównaniu do tradycyjnych narzędzi marketingowych online. Przyjrzyjmy się głównym z nich:
– Skuteczność.
Publiczność bawi się, generując zdjęcia / filmy i interakcjonując z produktem. W takim kontencie skupienie jest na użytkowniku, a nie na produkcie.
– Zasięg.
Publiczność aktywnie udostępnia zdjęcia / filmy, na których jest obecna. Generowanie kreatywnego treści zachęca nowych użytkowników do dołączenia i stania się częścią tego „fali”.
– Wirusowość.
Masek jeszcze nie wszyscy znają tak dobrze jak inne narzędzia mediów społecznościowych. Filtry AR to nowość z ogromną ilością kreatywności, którą chce się stale wypróbowywać. Ponadto jest to zupełnie darmowe. Te dwie rzeczy sprawiają, że są one wirusowe.
– Lojalność.
Użytkownicy dzielą się swoimi emocjami, a jeśli jest to zrobione za pomocą twojej marki, to poziom lojalności od razu rośnie, nie tylko wśród aktywnej publiczności, ale także wśród potencjalnych subskrybentów, którzy widzą treść z twoim produktem na swoim kanale.
Jak tworzone są maski?
Podczas tworzenia masek używa się zarówno prostych, jak i bardziej skomplikowanych filtrów. Oba typy są aktualne i dobrze się sprawdzają – ważne jest, aby były wykonane profesjonalnie (z uwzględnieniem cez marki, jej pozycjonowania, grupy docelowej itp.).
Etapy pracy:
Klarowanie celów / pomysłów klienta.
Rozwinięcie pomysłu kreatywnego.
Zatwierdzenie pomysłu kreatywnego.
Stworzenie maski.
Wdrożenie maski na Instagramie/Facebooku.
Wielu już nie tylko słyszało, ale także testowało maski na Instagramie i Facebooku. Różnorodne efekty kreatywne zachęcają do wypróbowania filtrów i opublikowania wyników na profilu. Dlatego razem zastanówmy się, czym są maski AR, jak działają i dlaczego są teraz tak popularne.
Czym są maski AR?
Maski AR to efekty wizualne / filtry do zdjęć lub filmów na platformach społecznościowych Instagram i Facebook. Początkowo narzędzie to miało wyłącznie charakter rozrywkowy. Jednak teraz maski stały się pełnoprawnym narzędziem marketingowym dla profili biznesowych i marek na mediach społecznościowych.
Po co biznesowi potrzebne maski?
Filtry AR mają wiele zalet w porównaniu do tradycyjnych narzędzi marketingowych online. Przyjrzyjmy się głównym z nich:
– Skuteczność.
Publiczność bawi się, generując zdjęcia / filmy i interakcjonując z produktem. W takim kontencie skupienie jest na użytkowniku, a nie na produkcie.
– Zasięg.
Publiczność aktywnie dzieli się zdjęciami/wideo, na których jest obecna. Tworzenie kreatywnego kontentu motywuje nowych użytkowników do dołączenia i stania się częścią tej „fali”.
– Wirusowość.
Masek jeszcze nie wszyscy znają tak dobrze jak inne narzędzia mediów społecznościowych. Filtry AR to nowość z ogromną ilością kreatywności, którą chce się stale wypróbowywać. Ponadto jest to zupełnie darmowe. Te dwie rzeczy sprawiają, że są one wirusowe.
– Lojalność.
Użytkownicy dzielą się swoimi emocjami, a jeśli jest to zrobione za pomocą twojej marki – poziom lojalności od razu rośnie, nie tylko wśród aktywnej publiczności, ale także wśród potencjalnych subskrybentów, którzy widzą treść z twoim produktem w swoim kanale.
Jak tworzenie masek się odbywa?
Podczas tworzenia masek używa się zarówno prostych, jak i bardziej skomplikowanych filtrów. Oba typy są aktualne i dobrze się sprawdzają – ważne jest, aby były wykonane profesjonalnie (z uwzględnieniem cez marki, jej pozycjonowania, grupy docelowej itp.).
Etapy pracy:
Klarowanie celów / pomysłów klienta.
Rozwinięcie pomysłu kreatywnego.
Zatwierdzenie pomysłu kreatywnego.
Stworzenie maski.
Wdrożenie maski na Instagramie/Facebooku.