Metody optymalizacji reklam w Google
Reklama w Google powinna być ciągle optymalizowana. Dotyczy to nie tylko trybu testowego, ale także całego okresu prowadzenia kampanii. Optymalizacja pomaga zidentyfikować błędy i miejsca, które negatywnie wpływają na przebieg kampanii i przynoszą straty.
Do czego jeszcze służy optymalizacja:
- Dla obniżenia kosztu kliknięcia i zdobycia leadów.
- Dla zwiększenia efektywności reklamy.
- Dla przyciągnięcia ruchu na stronę internetową.
- Dla redukcji wskaźnika odrzuceń i zwiększenia poziomu sprzedaży.
W artykule opowiemy o metodach optymalizacji reklam w Google i ich cechach.
Grupowanie fraz
W celu analizy statystyk i pracy z semantyką znajdź podobne frazy i grupuj je. Zastosowanie metody grupowania pozwala analizować efektywność fraz.
Frazy można grupować według sensu lub analizując semantykę słów kluczowych.
Jeśli kampania stosuje zasadę „jedna fraza = jedna grupa”, wystarczy wyeksportować statystyki fraz do arkusza Excel, dokonać grupowania i analizy.
Wykluczenie grupy odbiorców
Niekiedy zdarza się, że na stronę trafia ruch docelowy, ale konwersja z reklamy Google jest bardzo niska. W takim przypadku wyklucza się określonych odbiorców.
Na przykład, jeśli sprzedajesz systemy smart home, osoby wynajmujące mieszkania raczej nie kupią takiego systemu. Dlatego tę grupę odbiorców można wykluczyć w Google Ads. Można również przeprowadzić analizę rdzenia semantycznego i dodawać słowa kluczowe do listy słów kluczowych do wykluczenia.
Relewantne nagłówki
Im wyższa relewantność nagłówka, tym niższa cena kliknięcia. Cena kliknięcia jest obniżana przez same wyszukiwarki, które starają się być jak najbardziej pomocne dla użytkowników. Jeśli tytuł strony nie pasuje do zapytania wyszukiwania, ogłoszenie zostaje sklasyfikowane jako „słabe”.
Relewantność nagłówka można zwiększyć, używając w nim słów kluczowych.
Wyłączenie rozszerzeń
Możesz samodzielnie ustawiać rozszerzenia, ale Google dodaje także automatyczne rozszerzenia.
Jeśli chcesz promować ciastka, w dodatkowych linkach można zaznaczyć torty, eklerki, ciastka. Jednak Google ma swoje własne preferencje. Jeśli wyszukiwarka widzi witrynę o jedzeniu, może dodać swoje własne linki: placek, babeczki.
Jednak wyłączanie automatycznych rozszerzeń nie zawsze jest stosowne. Czasami Google proponuje udane warianty. Ponadto wyłączenie rozszerzeń ma wpływ na całe konto reklamowe.
Użycie kilku wersji reklamy
Aby obniżyć koszt kliknięcia, używaj wielu wersji ogłoszenia: zmieniaj tekst i nagłówki. Ale pamiętaj o czterech zasadach:
- Nie zmieniaj tekstu i drugiego nagłówka jednocześnie.
- Wyłączaj nieefektywne teksty.
- Nie analizuj statystyki reklamy ogólnie dla całego konta.
- Nie przekraczaj 53 znaków w nagłówku H1 i H2 dla Direct.
Analiza zapytań wyszukiwania
Regularne czytanie zapytań wyszukiwania pomaga oczyścić tekst z niepełnych fraz kluczowych i zbędnych zapytań.
Automatyczne strategie
Korzystaj z automatycznych strategii. Narzędzie to pomaga oszacować prawdopodobieństwo konwersji podczas licytacji. Strategia uwzględnia zapytanie wyszukiwania, lokalizację, system operacyjny użytkownika i inne sygnały. Dzięki temu system może przypisać indywidualną stawkę, a nie jedną dla wszystkich użytkowników.
Ręczne zarządzanie nie pozwala uwzględnić wszystkich kryteriów.
Dostosowywanie stawek
Regularnie sprawdzaj, gdzie można obniżyć stawki. Uwzględnij płeć, wiek grupy docelowej, lokalizację, dochód, remarketing itp.
Przydzielanie budżetu ponownie
Oceniaj ogólną statystykę kampanii. Przesyłaj budżet do efektywnych kampanii.
Strony partnerskie Google
Google ma strony partnerskie w wynikach wyszukiwania. Spróbuj je włączyć do wyświetlania reklam.
Jednak przed przystąpieniem do optymalizacji przeprowadź audyt reklamy kontekstowej, zidentyfikuj błędy i je popraw.