Metody pozycjonowania stron internetowych: czarne, szare, bia艂e.
Metody promocji witryn internetowych: czarne, szare, bia艂e. Istniej膮 r贸偶ne metody umieszczenia witryny w pierwszej dziesi膮tce wynik贸w wyszukiwania w jednym lub kilku systemach wyszukiwania. W tym celu specjali艣ci opracowali wiele metod, z kt贸rych niekt贸re pozwalaj膮 osi膮gn膮膰 szybkie wyniki, ale nie zawsze s膮 uczciwe. Techniki promocji mo偶na podzieli膰 na „bia艂e”, „szare” i „czarne” w zale偶no艣ci od ich specyfiki. Jakie s膮 cechy ka偶dej z nich? Czy mo偶na osi膮gn膮膰 sukces, u偶ywaj膮c „czarnych” metod? Co czeka w艂a艣cicieli projekt贸w, kt贸rzy si臋gn臋li po nieuczciwe metody? Aby odpowiedzie膰 na te pytania, trzeba rozwa偶y膰 wszystkie dost臋pne warianty.
Metody „bia艂e”
Zasady dzia艂ania wyszukiwarek internetowych ci膮gle si臋 zmieniaj膮, co mo偶e przera偶a膰 pocz膮tkuj膮cych. W rzeczywisto艣ci podstawowe zasady zawsze pozostawa艂y takie same. Aby uczciwie umie艣ci膰 witryn臋 w pierwszej dziesi膮tce wynik贸w, trzeba przestrzega膰 pewnych zasad:
– Prawid艂owe napisanie kodu strony zgodnie z wymaganiami robot贸w wyszukiwarek – na przyk艂ad prawid艂owe oznaczenie meta tag贸w;
– Umieszczenie na stronach tylko odpowiednich tre艣ci z wymagan膮 ilo艣ci膮 s艂贸w kluczowych (ich liczba jest obliczana na podstawie analizy konkurencyjnych witryn);
– Pracowa膰 nad reputacj膮 w艣r贸d odwiedzaj膮cych, co pozwoli zwi臋kszy膰 liczb臋 odno艣nik贸w;
– Stworzenie wygodnej strony, kt贸ra odpowiada na wszystkie pytania u偶ytkownik贸w.
Wszystko jest proste – je艣li kod strony jest napisany poprawnie, projekt i strona internetowa s膮 atrakcyjne dla u偶ytkownika, a tre艣ci s膮 interesuj膮ce i przydatne, popularno艣膰 projektu zacznie rosn膮膰, a ludzie b臋d膮 do niego linkowa膰, co w ko艅cu przyniesie oczekiwane wyniki. Oczywi艣cie istnieje kilka wa偶nych niuans贸w, ale og贸lny obraz wygl膮da dok艂adnie tak.Metody „szare”
W艂a艣ciciele stron internetowych pragn膮cy szybkich wynik贸w si臋gaj膮 po „szare” metody. S膮 one naprawd臋 skuteczne, ale tylko na kr贸tk膮 met臋 – wystarczy jeden b艂膮d, a roboty wyszukiwarek przenios膮 projekt do filtr贸w lub przestan膮 go w og贸le bra膰 pod uwag臋. Chodzi o takie techniki jak:
– Zakup link贸w. W sieci istniej膮 specjalne us艂ugi umo偶liwiaj膮ce zakup link贸w.
– Umieszczenie du偶ej ilo艣ci s艂贸w kluczowych. Ta metoda ju偶 nie dzia艂a – wsp贸艂czesne wyszukiwarki 艂atwo wykrywaj膮 spam, a zbyt du偶a g臋sto艣膰 s艂贸w kluczowych obni偶a czytelno艣膰 tre艣ci.Metody „czarne”
Najszybsze i najskuteczniejsze metody, ale tak偶e najbardziej ryzykowne. Efekt b臋dzie kr贸tkotrwa艂y – po kr贸tkim czasie witryna zostanie zablokowana, a to nawet na sta艂e. „Czarne” metody obejmuj膮 nast臋puj膮ce techniki:
– Spamdexing. Na stronie tworzone s膮 strony przeznaczone wy艂膮cznie do indeksacji. Na nich umieszczany jest niezwi膮zany z tematyk膮 tekstu, kt贸ry jest t艂em lub czcionk膮 zbyt ma艂膮, aby go przeczyta膰.
– Swapping. Po uzyskaniu wyniku w wynikach wyszukiwania tre艣膰 strony jest zamieniana na inn膮. Ta metoda dzia艂a tylko do pierwszej indeksacji.
– U偶ywanie doorway pages – stron przekierowuj膮cych ruch na g艂贸wn膮 witryn臋. Doorway pages mo偶na podzieli膰 na szare i czarne. W pierwszym przypadku s膮 na nich umieszczone odpowiednie tre艣ci z linkami, w drugim przypadku zawieraj膮 tre艣膰 bez znaczenia.
– Link bombing – odmiana spamu link贸w, w kt贸rej nazwy link贸w nie odpowiadaj膮 tre艣ci strony.
– Cloaking. Tre艣膰 strony jest zamieniana na tre艣膰 odpowiadaj膮c膮 wymaganiom robota.
Jak chcesz prowadzi膰 promocj臋 swojej witryny, zale偶y od ciebie. Ale zawsze mo偶esz powierzy膰 sw贸j projekt specjalistom z „SEOLOGIC”! Wype艂nij teraz wniosek o reklam臋 w Internecie i nie odk艂adaj wzrostu zysk贸w swojego biznesu na jutro!