Миф о пересекающихся ключах

Mit o nakładających się słowach kluczowych

Istnieje mit, że nakładające się słowa kluczowe zwiększają koszt kliknięcia. Oznacza to, że reklamodawca rywalizuje ze sobą, co prowadzi do wzrostu ceny. Jednak to błędne przekonanie można łatwo obalić. Mit a rzeczywistość Reklamujesz określoną domenę i dodajesz słowa kluczowe:
  • zamów odkurzacz;
  • zamów odkurzacz z funkcją mycia;
  • zamów odkurzacz z turboszczotką z dostawą.
Te słowa kluczowe można używać do jednej lub nawet kilku różnych kampanii. Więc ustawiasz reklamę i oczekujesz wysokiego wyniku. Użytkownik wpisuje najdłuższą frazę do pola wyszukiwania, ale zapytanie wyświetli ogłoszenie, które wybierze sieć reklamowa. Istnieją jednak dodatkowe ustawienia, które pozwalają reklamodawcy kontrolować wyświetlanie zapytań swojej kampanii:
  • Wyświetl według dokładności wprowadzonych słów.
  • Wyświetl frazę o najlepszej jakości i CTR.
Konkurencja między słowami kluczowymi istnieje. Ale nie zawsze działa na Twoją korzyść. Chcieliście, aby system wyświetlił ogłoszenie dla „zamów odkurzacz z turboszczotką z dostawą”, ale wyświetlane jest ogłoszenie „zamów odkurzacz”. Wynik: użytkownik opuści stronę innego kategorii, a skuteczność kampanii spadnie, a koszt kliknięcia nie wzrośnie.

Zasada niekonkurencyjności

Istnieją aukcje między kampaniami różnych reklamodawców. To właśnie zasada niekonkurencyjności pozwala zwiększyć „cenę kliknięcia”. Jak to działa:
  • Sieć reklamowa wybiera ogłoszenia na podstawie jakości, CTR i stawki.
  • Tworzone są kampanie i jedno ogłoszenie wygrywa wśród nich.
  • Wygrane ogłoszenie zaczyna rywalizować z ogłoszeniami przeciwników pod względem stawki, jakości i CTR.
  • Cena, która zostanie obciążona, jest obliczana na podstawie ogłoszeń Twoich konkurentów. To właśnie inni konkurenci, a nie Ty sam, wpływają na cenę kliknięcia.
Istnieją trzy warunki, które nie pozwalają Ci rywalizować ze sobą:
  1. Masz jedną kampanię, w której używane są słowa kluczowe. Te słowa kluczowe nie biorą udziału w rywalizacji.
  2. Linki w ogłoszeniach dotyczą konkurencyjnych słów kluczowych prowadzą na tę samą domenę / przekierowywacza. Takie słowa kluczowe również nie biorą udziału w rywalizacji.
  3. Dla kampanii utworzono ogłoszenie O i P. Linki P i ogłoszenia R prowadzą na tę samą domenę. W tej sytuacji O i R nie konkurują, więc nie biorą udziału w aukcji.
Dlatego, aby nie stać się własnym konkurentem, uruchamiaj różne kampanie dla jednej domeny. Przygotowane przez specjalistów działu SEO i analizy firmy Seologic.
Kierownik działu marketingu internetowego
Kierownik działu marketingu internetowego O autorze

Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu internetowego.



×