20.07.2021
w SEO
Mit o nakładających się słowach kluczowych
Istnieje mit, że nakładające się słowa kluczowe zwiększają koszt kliknięcia. Oznacza to, że reklamodawca rywalizuje ze sobą, co prowadzi do wzrostu ceny. Jednak to błędne przekonanie można łatwo obalić. Mit a rzeczywistość Reklamujesz określoną domenę i dodajesz słowa kluczowe:
- zamów odkurzacz;
- zamów odkurzacz z funkcją mycia;
- zamów odkurzacz z turboszczotką z dostawą.
- Wyświetl według dokładności wprowadzonych słów.
- Wyświetl frazę o najlepszej jakości i CTR.
Zasada niekonkurencyjności
Istnieją aukcje między kampaniami różnych reklamodawców. To właśnie zasada niekonkurencyjności pozwala zwiększyć „cenę kliknięcia”. Jak to działa:- Sieć reklamowa wybiera ogłoszenia na podstawie jakości, CTR i stawki.
- Tworzone są kampanie i jedno ogłoszenie wygrywa wśród nich.
- Wygrane ogłoszenie zaczyna rywalizować z ogłoszeniami przeciwników pod względem stawki, jakości i CTR.
- Cena, która zostanie obciążona, jest obliczana na podstawie ogłoszeń Twoich konkurentów. To właśnie inni konkurenci, a nie Ty sam, wpływają na cenę kliknięcia.
- Masz jedną kampanię, w której używane są słowa kluczowe. Te słowa kluczowe nie biorą udziału w rywalizacji.
- Linki w ogłoszeniach dotyczą konkurencyjnych słów kluczowych prowadzą na tę samą domenę / przekierowywacza. Takie słowa kluczowe również nie biorą udziału w rywalizacji.
- Dla kampanii utworzono ogłoszenie O i P. Linki P i ogłoszenia R prowadzą na tę samą domenę. W tej sytuacji O i R nie konkurują, więc nie biorą udziału w aukcji.