Najlepszy czas na publikację postów w mediach społecznościowych
W erze nowych algorytmicznych przepływów, gdzie posty są wyświetlane nie według kolejności, ale z uwzględnieniem zainteresowań użytkowników, czy ma w ogóle znaczenie czas publikacji postów?
W pewnym sensie – tak.
Wszystkie platformy społecznościowe lubią świeże treści, dlatego nowe publikacje mają większe szanse na pojawienie się wyżej w przepływie wiadomości. Dlatego, aby publikacja osiągnęła największy zasięg i została zauważona przez jak najwięcej osób, warto znać czasy, kiedy Twoja grupa docelowa jest online.
Od czego zależy najlepszy czas na publikację postów?
Nie istnieje jedno konkretne najlepsze czas publikacji. To zależy od kilku czynników:
- Platformy społecznościowej.
Dla Instagrama:
Najefektywniejsze dni publikacji to poniedziałek, środa i czwartek w godzinach lunchowych (11:00-13:00) oraz wieczornych (19:00-21:00). Ponad 80% użytkowników Instagrama korzysta z tej platformy na telefonach po godzinach pracy.
Dla Facebooka:
Najlepszy czas na publikację treści to od 13:00 do 16:00 w środy, czwartki i piątki. Weekendowe posty opublikowane między 12:00 a 13:00 również osiągają dobre wyniki. Aktywność, interakcje i odwiedziny na Facebooku wzrastają w piątki, związane z nadchodzącym weekendem i pozytywnym nastrojem użytkowników.
Dla Twittera:
Najlepszym czasem jest godzina lunchu, od 12:00 do 13:00, ale efektywna jest również godzina przed południem.
Dla YouTube:
Najlepszy czas na publikację filmów to między 12:00 a 16:00, ponieważ wielu widzów ogląda treści po południu lub w trakcie lunchu.
- Od grupy docelowej.
Czasy wejścia na platformy społecznościowe mogą znacznie się różnić między grupami docelowymi, takimi jak „mamy” czy pracownicy biurowi.
- Od branży.
Na przykład dla firm z branży podróży i turystyki piątek okazywał się najlepszym dniem na publikacje, ponieważ użytkownicy aktywnie planowali swoje weekendy. Natomiast dla branży restauracyjnej – w godzinach 11:00-12:00 w dni robocze, kiedy użytkownicy poszukują miejsc na lunch.
Eksperymentuj, dokładnie poznaj swoją grupę docelową, a na pewno znajdziesz optymalny czas publikacji przy maksymalnej aktywności audiencji.