Оперативный анализ web-ресурса

Operacyjna analiza strony internetowej.

Około 55% sukcesu strony internetowej zależy od staranności jej struktury, jakości treści i jakości linków. Te procenty podlegają specjaliście (pozostałe 45% zależy od algorytmów wyszukiwarek, filtryzacji i innych czynników).

Analiza strony

Wskaźnik SERP:

Wpisujemy w pasek wyszukiwania [site: twoja strona].

Zwracamy uwagę na wyniki:

W linii wyszukiwania dodajemy www do site. „Niepotrzebne” strony ukrywamy za pomocą pliku robots.txt.

  1. Sprawdzamy, czy strona jest obecna w indeksie wyszukiwarki:
    • Czy strona główna jest na pierwszym miejscu;
    • Czy liczba stron na stronie internetowej odpowiada liczbie zaindeksowanych stron;
    • Czy kolejność stron w wynikach jest prawidłowa (po stronie głównej powinny znajdować się strony z najważniejszymi treściami: o firmie, o produktach itp.);
    • Czy strony zostały zaktualizowane niedawno;
    • Czy nie występuje nadmierny spam w snippetach (adekwatne wypełnienie opisów).
  2. Sprawdzamy, czy w indeksie występują „śmieciowe” strony.
  3. Zaloguj się do wyszukiwarki za pomocą VPN i spójrz na stronę oczami użytkownika.

Zaufanie: W celu oceny zaufania wprowadzamy nazwę strony w pasek wyszukiwania bez podawania domeny lub marki. Jeśli wprowadzasz nazwę strony, a system próbuje ją „poprawić”, lub na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania nie ma twojej strony, oznacza to niskie zaufanie. Należy również sprawdzić, czy strona nie zawiera treści zakazanych, takich jak [site: domena porno], kasyno itp.

Filtry: Specjalne narzędzia pomogą sprawdzić, czy strona nie jest objęta sankcjami Google. Semrush, Ahrefs są używane do przeglądania wykresów pozycji strony (pozwala to określić, kiedy zaczęły one spadać po jednym z aktualizacji).

Oprogramowanie: Analizujemy oprogramowanie techniczne, aby określić jakość pracy nad stroną. Kilka narzędzi dostarcza do 5 raportów za darmo.

Treść: Do skanowania strony doskonale nadaje się narzędzie Screaming Frog. Pozwoli to dowiedzieć się, ile na stronie jest duplikatów treści i bloków, wagę stron i ilość słów.

Linki: Aby uzyskać ogólną informację o linkach, patrzymy na listę anchorów strony/serwisu. Zwracamy uwagę na naturalność listy anchorów (branża, geolokalizacja, język), jej zrównoważenie i odpowiedniość. Do szybkiej oceny jakości masy linków można skorzystać z narzędzia Ahrefs.

Po przeprowadzeniu analizy strony zaleca się utworzenie listy kontrolnej, na której zamieści się uzyskane wyniki, aby ułatwić późniejszą pracę.

Kierownik działu marketingu internetowego
Kierownik działu marketingu internetowego O autorze

Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu internetowego.



×