Продвижение и контекстная реклама. Что лучше выбрать?

Pozycjonowanie i reklama kontekstowa. Co lepiej wybrać?

Czy warto skorzystać z usług pozycjonowania stron internetowych? A może lepiej korzystać tylko z reklamy kontekstowej? W naszym kraju największymi usługodawcami takiej reklamy są Adwords i Begun. Każdy z nich ma swoje zalety i wady. Czy pozycjonowanie stron internetowych przynosi korzyści w porównaniu do reklamy kontekstowej? W tym materiale omówimy, w jakich przypadkach lepiej jest skupić się na pozycjonowaniu, a w jakich zaleca się połączenie obu opcji.

Cechy pozycjonowania stron internetowych

Optymalizacja treści zamieszczonych na stronie internetowej to najlepszy sposób na obniżenie kosztów promocji. Ranking stron internetowych jest wpływany przez wiele czynników, z których znaczna część związana jest bezpośrednio z samą stroną internetową, takimi jak gęstość i rozmieszczenie słów kluczowych. Aby osiągnąć wysokiej jakości wyniki, trzeba starannie rozważyć sposób prezentacji materiałów – jakie banery zostaną umieszczone na stronach, jak promować akcje i informować o zniżkach. Współcześni użytkownicy często otwierają wiele stron o tej samej tematyce jednocześnie, więc Twoja strona musi przewyższać konkurencję. Prawidłowa prezentacja materiałów zapewnia zwiększenie konwersji. Pamiętaj, że celem optymalizacji stron internetowych jest poprawa nie tylko wyników wyszukiwania, ale także wrażeń odwiedzających Twoją stronę internetową. Wszystko to przyczynia się do zwiększenia sprzedaży. Zazwyczaj opłaty za pozycjonowanie stron internetowych są pobierane co miesiąc w miarę poprawy pozycji projektu. Istnieją także inne opcje, takie jak płatność za osiągnięte wyniki.

Dlaczego opłaca się promować stronę:

  • Zwiększa się konwersja. Strona internetowa zoptymalizowana pod względem pozycjonowania przyciąga większą liczbę klientów, co ułatwia im znalezienie się w oferowanych produktach i usługach.
  • Zyski są trwałe.
  • Koszty są całkiem przystępne. Pozycjonowanie stron internetowych jest znacznie tańsze niż reklama kontekstowa w przeliczeniu na jednego odwiedzającego.
  • Zapewniony jest szeroki zasięg publiczności. Korzystając z naszej firmy, otrzymasz usługi promocji w najpopularniejszych wyszukiwarkach.
Oczywiście reklama kontekstowa ma swoje zalety. Pozycjonowanie pozostaje w tyle pod względem dwóch parametrów. Po pierwsze, jest to kwestia czasu. Pozycjonowanie nie może być szybkie – strona potrzebuje czasu, aby zdobyć „autorytet” w wyszukiwarkach. W większości przypadków efekty można osiągnąć w ciągu 3 miesięcy, jeśli chodzi o popularne frazy kluczowe. Terminy dla fraz o niskiej częstotliwości mogą być znacznie krótsze. Po drugie, pozycje nie są w pełni kontrolowane. Zazwyczaj różnica między wynikami na 4. a 5. miejscu jest nieznaczna, więc pozycja może zmieniać się o 1-2 pozycje.

Zalety reklamy kontekstowej

  1. Pozwala na uzyskanie wyników naprawdę szybko. Jak tylko środki zostaną zaksięgowane na koncie, na Twojej stronie internetowej pojawią się pierwsze odwiedziny.
  2. Pozwala na dokładne monitorowanie pozycji z maksymalną precyzją. Wystarczy regulować stawkę, a pozycja na stronie wyników jest gwarantowana.
  3. Pozwala na elastyczne kształtowanie budżetu.
  4. Lepsza w kontekście geograficznym. Można wyświetlać reklamy w konkretnych regionach i miastach.
Jakie są wady reklamy kontekstowej? Efekt nie jest trwały. Wystarczy przerwać wydawanie środków, a efektywność znacząco spada. Co więcej, jeśli reklama zostanie wyparta z gwarantowanych pokazów, skuteczność również maleje. Budżet nie jest stabilny – zazwyczaj wielkość stawki zmienia się na korzyść wzrostu. Może to się stać w każdej chwili. Wystarczy pojawienie się konkurencyjnej firmy, która konkurować z graczami na rynku, ponieważ ceny rosną. Wywołuje kliknięcia. W niektórych przypadkach kwota, którą planowano wydać przez długi okres, jest wywoływana tylko w ciągu kilku godzin. Konkurenci mogą skorzystać z tego, zużywając Twój budżet, ponieważ opłata jest pobierana za każde kliknięcie! Problemy z dotarciem do publiczności. Praca z reklamą kontekstową odbywa się w jednym serwisie, podczas gdy pozycjonowanie pozwala współpracować z najpopularniejszymi wyszukiwarkami. Nasza firma oferuje usługi promocji stron internetowych i reklamy kontekstowej. Pomożemy Ci znaleźć optymalne rozwiązanie, dostosowane do cezur projektu, sposobu prowadzenia działalności i Twoich preferencji.
Kierownik działu marketingu internetowego
Kierownik działu marketingu internetowego O autorze

Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu internetowego.



×