UGC и как мотивировать пользователей создавать контент

UGC i jak motywować użytkowników do tworzenia treści

UGC (treści generowane przez użytkowników) – to treści tworzone przez publiczność marki. Na przykład zdjęcia, recenzje, wideorecenzje itp. Kluczową cechą treści generowanych przez użytkowników jest ich szczerość. Udowodniono, że konsumenci bardziej ufają treściom generowanym przez użytkowników niż markowym.

Po co jest potrzebne UGC?

  • Aby zwiększyć zaufanie do produktu. Udowodniono, że konsumenci bardziej ufają treściom generowanym przez użytkowników niż markowym.
  • Aby zwiększyć zasięg publiczności. Kiedy klient publikuje recenzję na swoim profilu i oznacza markę, istnieje duża szansa, że jego przyjaciele odwiedzą profil firmy.
  • Aby uzyskać więcej informacji o grupie docelowej. Analizując komentarze i recenzje, można zrozumieć potrzeby publiczności i określić, jak poprawić produkt.
  • UGC to darmowe źródło unikalnej treści. Gotowe recenzje można publikować na własnej stronie z podaniem autorstwa.
  • Aby poprawić wyniki w wynikach wyszukiwania. Wykorzystanie UGC zwiększa ruch na stronie i pozytywnie wpływa na pozycjonowanie witryny.

Jakie są rodzaje UGC?

  • Komentarze i recenzje (w tym recenzje na zewnętrznych platformach)
  • Zdjęcia i filmy.
  • Recenzje.
  • Prace twórcze (na przykład konkurs na najlepszy rysunek zorganizowany przez markę).
  • Podcasty.

Jak zachęcić użytkowników do tworzenia treści?

  1. Zachęcaj subskrybentów do tworzenia treści w zamian za publikację na ich profilu. Ta metoda działa w przypadku marek z dużą publicznością.
  2. Organizuj konkursy na treści generowane przez użytkowników. Na przykład konkurs na najlepszą recenzję lub najbardziej kreatywne zdjęcie produktu.
  3. Reklamuj hashtag marki. Umieszczaj go nie tylko na platformach społecznościowych, ale także na materiałach drukowanych, na opakowaniach produktów i innych materiałach reklamowych.
  4. Nagradzaj tych, którzy tworzą treści generowane przez użytkowników. Upominki od firmy zachęcają użytkowników do napisania postu podziękowania i opublikowania go na swoim profilu.
Kierownik działu marketingu internetowego
Kierownik działu marketingu internetowego O autorze

Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu internetowego.



×