Влияние низкокачественных страниц на ранжирование сайта в Google

Wpływ niskiej jakości stron na pozycjonowanie strony w Google.

Podczas ostatniego wirtualnego spotkania zespołu Google, pracownik Google, John Mueller, opowiedział specjalistom ds. stron internetowych o tym, jak obecność niskiej jakości treści na stronach może wpłynąć na pozycjonowanie witryny.

Logika Google

Czy treść niskiej jakości w jednym z działów witryny może przyczynić się do obniżenia pozycji całej strony i jakie ograniczenia niesie za sobą jej obecność? Przedstawiciel Google wyjaśnił, że brak indeksowania strony nie jest sankcją. Niemniej jednak często to właśnie z powodu „słabej” treści, która nie spełnia oczekiwań użytkowników, strona nie jest indeksowana.

Termin „sankcja”, według Johna Muellera, bardziej kojarzy się z ręcznymi sankcjami. Podczas indeksowania Google stara się ocenić zawartość konkretnej strony, nie degradując całej witryny. System ocenia, które strony są naprawdę przydatne dla użytkownika, a które nie. Jednak wszystko zależy od konkretnej witryny i możliwości (czasami jest to możliwe, a czasami nie).

Podsumowanie

Obecność dużej ilości treści niskiej jakości wpływa na pozycjonowanie innych, wysokiej jakości stron na stronie internetowej. Jeśli system wyszukiwania ma wątpliwości co do zawartości konkretnej części witryny, może ona zostać umieszczona w wynikach wyszukiwania niżej niż strony z treścią adekwatną lub w ogóle nie być indeksowana.

Przedstawiciel Google zaznaczył, że wyniki związane z pozycjonowaniem można ocenić dopiero po kilku miesiącach, po przeprowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości zawartości witryny.

Kierownik działu marketingu internetowego
Kierownik działu marketingu internetowego O autorze

Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu internetowego.



×