Показатели отказов в Google

Wskaźniki odrzuceń w Google

Dla wielu specjalistów od pozycjonowania przez długi czas istniało pytanie dotyczące wskaźnika odrzuceń na stronach internetowych. Niedawno jeden z ekspertów wysłał e-mail do Johna Muellera, głównego analityka firmy Google. Treść wiadomości była następująca: gdy klient na jednej z witryn kliknie przycisk „Złóż wniosek”, dochodzi do przekierowania na jedną z poddomen. Czy takie działanie jest uważane za „odejście od odwiedzającego”? Odpowiedź była jednoznaczna: algorytm nie wykorzystuje tego wskaźnika do rankingu, dlatego można go zignorować. To temat wielokrotnie poruszany w wystąpieniach przedstawicieli Google. Twierdzili, że wskaźniki odrzuceń to dość hałaśliwe sygnały, dlatego nie są one używane do rankingu. Ostatnia wypowiedź na ten temat miała miejsce latem 2020 roku. Przypominamy, że na początku wiosny w Google Analytics został zlikwidowany wskaźnik „Wskaźnik odrzuceń”. Skuteczność zasobu można śledzić za pomocą innych parametrów, takich jak wskaźnik zaangażowania i wartość strony. Przeanalizujmy te czynniki dokładniej.

Poziom zaangażowania

To średnia liczba reakcji na treść dokonanych przez jednego użytkownika. Odwiedzający jest uważany za zaangażowanego, jeśli spełniony jest jeden z trzech warunków:
  • sesja trwa 10 sekund lub dłużej;
  • rezultatem działań jest konwersja na sprzedaż;
  • zarejestrowano kilka wyświetleń ekranu lub stron.
W czwartej wersji Google Analytics uwzględniana jest częstotliwość sesji. Ponadto algorytmy liczenia się nieco zmieniły. Teraz zaangażowanie użytkowników będzie rosło, nawet jeśli odwiedzający tylko spędzi na stronie więcej niż 10 sekund.

Wartość strony

To również bardzo ważny wskaźnik. Określa on średnią wartość strony, którą odwiedził klient, zanim dokona zakupu, zamówienia lub przejdzie na stronę docelową. Mając te informacje, można zidentyfikować strony z wyższym wskaźnikiem interakcji od użytkowników, a następnie skoncentrować się na nich, aby zwiększyć dochody firmy. Można również pracować nad słabymi obszarami, które nie cieszą się popularnością. Być może z czasem staną się one również źródłem dochodów firmy.

Kierownik działu marketingu internetowego
Kierownik działu marketingu internetowego O autorze

Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu internetowego.



×