Wskaźniki odrzuceń w Google
Dla wielu specjalistów od pozycjonowania przez długi czas istniało pytanie dotyczące wskaźnika odrzuceń na stronach internetowych. Niedawno jeden z ekspertów wysłał e-mail do Johna Muellera, głównego analityka firmy Google. Treść wiadomości była następująca: gdy klient na jednej z witryn kliknie przycisk „Złóż wniosek”, dochodzi do przekierowania na jedną z poddomen. Czy takie działanie jest uważane za „odejście od odwiedzającego”? Odpowiedź była jednoznaczna: algorytm nie wykorzystuje tego wskaźnika do rankingu, dlatego można go zignorować. To temat wielokrotnie poruszany w wystąpieniach przedstawicieli Google. Twierdzili, że wskaźniki odrzuceń to dość hałaśliwe sygnały, dlatego nie są one używane do rankingu. Ostatnia wypowiedź na ten temat miała miejsce latem 2020 roku. Przypominamy, że na początku wiosny w Google Analytics został zlikwidowany wskaźnik „Wskaźnik odrzuceń”. Skuteczność zasobu można śledzić za pomocą innych parametrów, takich jak wskaźnik zaangażowania i wartość strony. Przeanalizujmy te czynniki dokładniej.
Poziom zaangażowania
To średnia liczba reakcji na treść dokonanych przez jednego użytkownika. Odwiedzający jest uważany za zaangażowanego, jeśli spełniony jest jeden z trzech warunków:- sesja trwa 10 sekund lub dłużej;
- rezultatem działań jest konwersja na sprzedaż;
- zarejestrowano kilka wyświetleń ekranu lub stron.