19.08.2019
w SMM
Za co można otrzymać blokadę na Instagramie?
Wdrażanie eksperymentów SEO w strategii pozycjonowania Wszystkie prawa i algorytmy funkcjonujące na platformach społecznościowych mają swoje zasady. Instagram nie jest wyjątkiem. Od końca 2018 roku platforma zaostrzyła ograniczenia dotyczące treści oraz wymagania dotyczące narzędzi promocji. Coraz częściej można zauważyć na forach skargi użytkowników na „ban za nic”. Przyczyny zbanowania na Instagramie Istnieją „klasyczne” przyczyny zablokowania konta, które działają od dawna. Ograniczenia te są opisane w pomocy Facebooka, która jest regularnie aktualizowana. Jeśli masz wątpliwości co do swojej treści, zaleca się regularne zaglądanie do instrukcji. Główne naruszenia, za które najczęściej banuje się profile, to:
- Zgłoszenie naruszenia praw autorskich. Jeśli na koncie używane są cudze treści (zdjęcia, filmy, teksty), źródło może zgłosić to do obsługi i konto zostanie zablokowane na jakiś czas.
- Logowanie z różnych miejsc/urządzeń. Często Instagram rozpoznaje logowanie z różnych lokalizacji jako próbę włamania na konto. W takich przypadkach platforma społecznościowa wymaga potwierdzenia tożsamości profilu, albo za pomocą numeru telefonu, albo za pomocą adresu e-mail. Zwykle po potwierdzeniu kodem problem zostaje rozwiązany, ale nie należy nadużywać logowania z różnych urządzeń.
- Przekraczanie limitów w masowym obserwowaniu i lubieniu. Od czerwca 2019 roku Instagram aktualizuje swoje algorytmy pracy. Nowości te dotyczą również automatycznych narzędzi do promocji. Jeśli wcześniej platforma okresowo blokowała konta za takie działania, to teraz nie pozwala w ogóle promować profili w ten sposób.
- Obecność treści ekstremistycznych i nielegalnych w postach, nagie ciała, itp.
- wezwania do aktywacji (np. dawania lajków);
- obietnice szybkiego zarobienia dużej sumy pieniędzy;
- erotyka i aluzje o charakterze seksualnym.
- Blokada na polubienia.
- Blokada na komentarze.
- Blokada na obserwacje.
- Blokada na publikacje.
- Usuwanie zdjęć.
- Usunięcie konta.