Zasięg postów w mediach społecznościowych: czym jest i jak go zwiększyć?
Zasięg publikacji na mediach społecznościowych: co to jest i jak go zwiększyć?”
„Hasełko” to słowo, które prawie każdy słyszał. Jednak nie każdy użytkownik mediów społecznościowych wie, co ono oznacza. Czym są zasięgi? Jak sprawić, aby posty społeczności były widziane przez jak najwięcej użytkowników? O tym właśnie będziemy dzisiaj rozmawiać.
Czym są zasięgi publikacji?
Istnieją dwa terminy dotyczące wyświetleń postów: zasięgi i odsłony. Pojęcia te różnią się od siebie fundamentalnie:
Zasięg – liczba unikalnych użytkowników, którzy obejrzeli post.
Odsłony – ogólna liczba wyświetleń publikacji (jeśli jeden użytkownik obejrzał post 4 razy, to w zasięgu będzie wartość 1, a w odsłonach – 4).
Jak zwiększyć zasięg postów na mediach społecznościowych?
Nie istnieje konkretne instrukcja, która cudownie zwiększy zasięgi publikacji. W mediach społecznościowych wszystkie narzędzia działają skutecznie tylko w połączeniu. Niemniej jednak istnieją ogólne zalecenia, którymi warto się kierować:
- Regularne publikowanie;
Regularne publikacje zbierają więcej reakcji od użytkowników niż sporadyczne wpisy raz na pół roku. Sieć społecznościowa stale „widzi” nową treść i prezentuje ją subskrybentom. Ważne jest jednak, aby nie przesadzać z częstotliwością publikacji – wszystko powinno być w umiarze.
- Aktualna treść (akcyjne posty, konkursy, interakcje);
W warunkach algorytmicznej tablicy ważne jest maksymalne zaangażowanie użytkowników w treść społeczności. Subskrybenci powinni być zainteresowani polubieniem, pisaniem odpowiedzi na quizy i łamigłówki, uczestniczeniem w konkursach – reagowaniem na treść.
- Ciągła moderacja treści;
Szybkie odpowiedzi na komentarze i wiadomości od użytkowników mają pozytywny wpływ na reputację społeczności we wszystkich mediach społecznościowych.
- Wykorzystanie dodatkowych funkcji mediów społecznościowych (geolokalizacja, hashtagi, Stories);
Funkcjonalność umożliwia zwiększenie zasięgu. W Stories można zapowiadać nowe posty, zachęcając użytkowników do odwiedzenia profilu i przeczytania/zobaczenia nowej publikacji.
- Docelowa reklama.
Możesz reklamować nie tylko oddzielne ogłoszenia, ale także gotowe posty. Oznacza to, że posty będą wyświetlane dla publiczności wybranej podczas konfiguracji kampanii reklamowej.
Publiczność mediów społecznościowych stale rośnie. Algorytmiczna tablica skraca ilość postów, które widzimy. Subskrybentowi pokazywane są treści, które go naprawdę interesują (użytkownik aktywnie lubi, komentuje, udostępnia, zapisuje posty społeczności). Biznes w mediach społecznościowych musi dostosowywać się do tych zmian, aby pozostać w kontakcie z publicznością.