Увеличение органического трафика интернет-магазина за счет создания дополнительного раздела

Zwiększenie ruchu organicznego sklepu internetowego poprzez utworzenie dodatkowej sekcji

Przy długotrwałej pracy nad optymalizacją SEO konkretnej strony internetowej standardowe metody zwiększania ruchu stają się mniej skuteczne. Dlatego wykwalifikowani specjaliści ciągle poszukują nowych metod, analizują konkurencyjne zasoby i trendy w dziedzinie SEO. Dla sklepów internetowych jednym z efektywnych sposobów zwiększenia ruchu wielokrotnie jest utworzenie nowej strony zawierającej instrukcje dotyczące produktów dostępnych w katalogu. W ten sposób:

  • Oferujesz klientom informacje, które nie zawsze są łatwe do znalezienia w Internecie. Może to być przydatne dla tych, którzy zgubili instrukcję lub ją wyrzucili.
  • Rozszerzasz semantykę poprzez słowa kluczowe odpowiadające zapytaniom kupujących, naturalnym sposobem.

W rezultacie uzyskujesz nie tylko wzrost ruchu organicznego na stronie dzięki udostępnieniu aktualnych informacji dla odbiorców, ale także zwiększasz indeks lojalności klienta (NPS). 

Etapy tworzenia dodatkowej sekcji

Jeśli chcesz utworzyć nową sekcję na stronie w celu zwiększenia ruchu, konieczna jest wstępna analiza rynku i dokładne przygotowanie specyfikacji. Podczas tworzenia projektu:

  1. Badasz konkurencję i aspekty wdrożenia na stronie, oceniasz potencjalny ruch i techniczne trudności wdrożenia.
  2. Bierzesz pod uwagę aspekty projektowania i funkcjonalne wymagania sekcji. Strona powinna być przyjazna dla użytkowników, mieć klarowny system nawigacji, hiperłącza i narzędzia wyszukiwania. Projekt sekcji jest tworzony zgodnie z ogólną koncepcją strony.
  3. Tworzysz listę producentów i kategorii produktów, do których zostaną dodane instrukcje w nowej sekcji, planujesz kategorie i podsekcje.
  4. Przygotowujesz testowe zadanie dla programistów, w którym określasz wymagania dotyczące szablonów stron, mapę witryny, nawigację, nagłówki, metatagi i inne.

Następnie sekcja jest dodawana do menu sklepu internetowego, tworzone są podsekcje. Dla wygody użytkowników warto stworzyć nawigację zarówno według kategorii produktów, jak i marek. Następnie nowe strony są wypełniane treścią. Aby to zrobić:

  • Wgrywane są elektroniczne wersje instrukcji do różnych produktów w czytelnej formie;
  • Specjaliści piszą unikalne teksty, informujące użytkowników o ważności zapoznania się z instrukcjami dotyczącymi produktów w danej kategorii.

Główna strona powinna być wypełniona informacjami pomagającymi użytkownikowi zrozumieć i szybko znaleźć potrzebną instrukcję w sekcji. Etapy tworzenia dodatkowej sekcji Dzięki nowej treści rozszerza się semantyczne jądro strony, dodawane są aktualne dla rynku słowa kluczowe oraz klucze związane z konkretną kategorią produktu lub marką. Dzięki nowym stronami, które są odpowiednio zoptymalizowane i zawierają aktualne informacje w łatwo przyswajalnej formie, ruch na stronie rośnie, co wpływa na jej relevancję i konwersję. Przykładowe wyniki wzrostu ruchu organicznego mogą wynosić kilkadziesiąt tysięcy unikalnych użytkowników miesięcznie. Przygotowane przez specjalistów z dziedziny SEO i analityki firmy Seologic.

Kierownik działu marketingu internetowego
Kierownik działu marketingu internetowego O autorze

Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu internetowego.



×