Reels - rolki na Instagramie: czym są i jakie mają zalety
Reels – to specjalny dział w Instagramie (analogia do TikToka). Za jego pomocą użytkownicy mogą nagrywać filmy o długości do 60 sekund i dodawać do nich muzykę i efekty wizualne.
Małe filmy – to główny trend w mediach społecznościowych w ostatnim czasie, który określił popularność TikToka. Twórcy Instagrama postanowili nie pozostawać w tyle za trendami i próbują przyciągnąć użytkowników TikToka lub przynajmniej zatrzymać początkujących twórców.
Użytkownicy mogą nagrywać filmy, dodać do nich muzykę z biblioteki licencjonowanej przez Facebooka lub nagrać własny oryginalny dźwięk, dodać efekty wizualne, wybrać okładkę filmu, zwolnić lub przyspieszyć ścieżkę dźwiękową lub wideo. Lub po prostu opublikować specjalnie stworzony film w tym dziale.
Następnie użytkownik może opublikować ten film na swoim profilu, w swojej historii oraz podzielić się nim z szerszą publicznością.
Reels można opublikować na kilka sposobów:
1. Przez osobny zakładkę Reels:
2. Klikając „+” w prawym górnym rogu:
3. Przez Stories:
Jak dodać Reels, jeśli dział nie jest dostępny?
Jeśli nowy dział Reels nie jest jeszcze dostępny na Twoim profilu, możesz go dodać w następujący sposób:
Zalety Reels:
- Możesz wybrać długość filmu do jednej minuty.
- Możesz umieścić film nie tylko w dziale Reels, ale także na swoim profilu. Taki post zostanie oznaczony logo działu.
- Strona Reels pokazuje publikacje nie tylko Twoim obserwującym i osobom, które obserwujesz. Przeglądając filmy, zobaczysz również treści innych użytkowników.
- Reels ma dużą bazę używanych ścieżek dźwiękowych. Ponadto można stworzyć własny dźwięk lub nagranie głosu.
- Dostępna jest pełna baza efektów AR i masek.
- Filmy można dzielić na fragmenty, wstawiać między nimi już istniejące pliki na telefonie itp.
- Zasięg filmów Reels jest wyższy (około 3 razy) niż zwykłe posty na stronie.
Dlaczego warto teraz rozpocząć korzystanie z Reels? Oto trzy powody:
- Mniejsza konkurencja. Użytkownicy dopiero zaczynają przyzwyczajać się do nowego formatu. Dlatego warto zdążyć zająć wolną niszę.
- Nowe możliwości dla reklamodawców. Obecnie reklamę w Reels można umieścić poprzez umieszczanie linków w Menedżerze Reklam. Jednak twórcy sugerują możliwość dołączenia tagów zakupowych i reklamowania się w samym Reels.
- Popularność krótkich filmów. Ludzie lepiej reagują na formaty podobne do TikToka niż na tradycyjne filmy.
Co można publikować w Reels?
- Żartobliwe skecze.
- Prezentacja zalet produktu.
- Procesy tworzenia produktu.
- Wirtualna wycieczka po biurze.
- Filmy edukacyjne.
- Odpowiedzi na często zadawane pytania.
Aby uzyskać większy zasięg w Reels, Instagram zaleca:
- Nie nagrywać filmów niskiej jakości i nie umieszczać znaków wodnych.
- Unikać treści, które mogą obrazić lub dotknąć innych ludzi.
- Nie publikować filmów na tematy polityczne ani wideo od polityków, partii ani urzędników.
Powodzenia w korzystaniu z Reels!
Przygotowane przez specjalistów z działu SEO i analityki firmy Seologic.