Reels в Instagram: что это такое, преимущества. Как включить в Беларуси?

Reels - rolki na Instagramie: czym są i jakie mają zalety

Reels – to specjalny dział w Instagramie (analogia do TikToka). Za jego pomocą użytkownicy mogą nagrywać filmy o długości do 60 sekund i dodawać do nich muzykę i efekty wizualne.

Małe filmy – to główny trend w mediach społecznościowych w ostatnim czasie, który określił popularność TikToka. Twórcy Instagrama postanowili nie pozostawać w tyle za trendami i próbują przyciągnąć użytkowników TikToka lub przynajmniej zatrzymać początkujących twórców.

Użytkownicy mogą nagrywać filmy, dodać do nich muzykę z biblioteki licencjonowanej przez Facebooka lub nagrać własny oryginalny dźwięk, dodać efekty wizualne, wybrać okładkę filmu, zwolnić lub przyspieszyć ścieżkę dźwiękową lub wideo. Lub po prostu opublikować specjalnie stworzony film w tym dziale.

Następnie użytkownik może opublikować ten film na swoim profilu, w swojej historii oraz podzielić się nim z szerszą publicznością.

Reels można opublikować na kilka sposobów:

1. Przez osobny zakładkę Reels:  

2. Klikając „+” w prawym górnym rogu:

3. Przez Stories:

Jak dodać Reels, jeśli dział nie jest dostępny?

Jeśli nowy dział Reels nie jest jeszcze dostępny na Twoim profilu, możesz go dodać w następujący sposób:

Zalety Reels:

  • Możesz wybrać długość filmu do jednej minuty.
  • Możesz umieścić film nie tylko w dziale Reels, ale także na swoim profilu. Taki post zostanie oznaczony logo działu.
  • Strona Reels pokazuje publikacje nie tylko Twoim obserwującym i osobom, które obserwujesz. Przeglądając filmy, zobaczysz również treści innych użytkowników.
  • Reels ma dużą bazę używanych ścieżek dźwiękowych. Ponadto można stworzyć własny dźwięk lub nagranie głosu.
  • Dostępna jest pełna baza efektów AR i masek.
  • Filmy można dzielić na fragmenty, wstawiać między nimi już istniejące pliki na telefonie itp.
  • Zasięg filmów Reels jest wyższy (około 3 razy) niż zwykłe posty na stronie.

Dlaczego warto teraz rozpocząć korzystanie z Reels? Oto trzy powody:

  1. Mniejsza konkurencja. Użytkownicy dopiero zaczynają przyzwyczajać się do nowego formatu. Dlatego warto zdążyć zająć wolną niszę.
  2. Nowe możliwości dla reklamodawców. Obecnie reklamę w Reels można umieścić poprzez umieszczanie linków w Menedżerze Reklam. Jednak twórcy sugerują możliwość dołączenia tagów zakupowych i reklamowania się w samym Reels.
  3. Popularność krótkich filmów. Ludzie lepiej reagują na formaty podobne do TikToka niż na tradycyjne filmy.

Co można publikować w Reels?

  • Żartobliwe skecze.
  • Prezentacja zalet produktu.
  • Procesy tworzenia produktu.
  • Wirtualna wycieczka po biurze.
  • Filmy edukacyjne.
  • Odpowiedzi na często zadawane pytania.

Aby uzyskać większy zasięg w Reels, Instagram zaleca:

  • Nie nagrywać filmów niskiej jakości i nie umieszczać znaków wodnych.
  • Unikać treści, które mogą obrazić lub dotknąć innych ludzi.
  • Nie publikować filmów na tematy polityczne ani wideo od polityków, partii ani urzędników.

Powodzenia w korzystaniu z Reels!

Przygotowane przez specjalistów z działu SEO i analityki firmy Seologic.

Kierownik działu marketingu internetowego
Kierownik działu marketingu internetowego O autorze

Specjalista z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu internetowego.



×